آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

حمل و نقل بار به عمان | انجام کلیه امور گمرکی 2023

حمل و نقل بار به عمان | انجام کلیه امور گمرکی 2023

حمل و نقل بار به عمان | انجام کلیه امور گمرکی 2023

رایج ترین مسیر حمل و نقل بار به عمان، روش دریایی می باشد. اگر بخواهیم به صورت ویژه در رابطه با حمل کالا بین دو کشور ایران و عمان صحبت کنیم تنها دو روش حمل دریایی و هوایی در دسترس است که در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در اختیارتان قرار داده ایم.

شرکت بازرگانی رویال از طریق ارسال بار به صورت door to door این امکان را دارد که کالای شما را از هر نقطه از ایران تحویل بگیرد و درب انبار شما در کشور عمان تحویل دهد. ما به صورت دریایی صفر تا صد حمل و نقل بار به عمان را انجام می دهیم. شما این امکان را دارید که کلیه امور ترخیص کالای خود در گمرکات عمان از جمله گمرک صحار و گمرک صلاله را به این شرکت واگذار کنید. به علاوه رویال دارای ترخیصکاران حرفه ای و مسلط به روال گمرکی در فرودگاه بین المللی مسقط نیز می باشد. شما میتوانید با خیال آسوده ترخیص کالای خود از هرجای دنیا به فرودگاه بین المللی عمان را به ما بسپارید.

حمل و نقل بار به عمان با رویال

10 سال تجربه ما در حمل و نقل بار به عمان، به علاوه تسلط ما به کلیه قوانین صادرات و واردات در این کشور به شما این اطمینان را می دهد که کلیه مراحل صادرات، حمل و نقل و ترخیص کالای خود را در ایران و عمان به شرکت بازرگانی رویال بسپارید. بدین منظور ضروری است با ارسال اطلاعات محموله خود برای کارشناسان رویال از جمله پکینگ لیست و اینویس از جزئیات و یا در صورت لزوم مجوزات اجباری واردات کالا به عمان مطلع شوید. 

انواع روش های حمل و نقل بار به عمان

روش دریایی: در روش دریاییِ حمل و نقل به عمان، از طریق کشتی های کانتینربر و از مسیر بندرعباس به صحار عمان صورت می گیرد. البته مسیرهای (بنادر) فله بر نیز امکان ارسال انواع کالای شما را به عمان در مدت زمان کمتری نیز دارند، اما اگر ماهیت محصول یا کالای شما حساس به تخلیه و بارگیری ست، مثل انواع کاشی و سرامیک و یا لوازم منزل یا دفتر و … پیشنهاد می شود حتما از بندر کانتینری برای حمل و نقل بار به عمان استفاده کنید.

روش هوایی: اگر کالایی در حد نمونه یا سمپل دارید، حجم کالای شما ناچیز است و یا ارزش کالای شما بسیار بالاست می بایست از روش حمل هوایی برای ارسال کالای خود به عمان استفاده کنید. این مورد با ذکر مثال روشن تر می کنیم. تصور کنید شما قصد ارسال یک کیلوگرم زعفران به عمان دارید. 

در این صورت می بایست با داشتن گواهی بهداشت و ارائه به گمرک عمان، این مقدار زعفران را از طریق هواپیما به فرودگاه بین المللی مسقط ارسال کنید. دلیل پیشنهاد این روش بجای حمل دریایی این است که در روش حمل هوایی امکان کسر شدنِ کالای گرانبها چیزی نزدیک به صفر می باشد و به علاوه بسیار سریع تر از سایر روش ها به دست گیرنده آن در عمان خواهد رسید.

روش زمینی: به دلیل نبودن مرز زمینی بین ایران و عمان، عملا استفاده از این روش برای حمل و نقل بار به عمان ناممکن است، مگر اینکه کالای خود را به روش دریایی به جبل علی برسانید و سپس با استفاده از شرکت های ترخیصکار عمانی که دارای کد گمرک  GCC هستند، محموله خود را در جبل علی ترخیص و به صورت زمینی به سمت عمان ترانزیت کنید. توجه کنید که اگر ترخیصکار عمانی شما کد گمرک جی سی سی که امکان ترخیص محموله خارج از خاک عمان و در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به آن ها می دهد را نداشته باشد، امکان خروج کانتینر از جبل علی و ترانزیت آن به مسقط را نخواهد داشت.

حمل و نقل بار به عمان | انجام کلیه امور گمرکی ارسال بار به عمان

بررسی اجمالی بازار عمان

موقعیت استراتژیک عمان در تقاطع بازارهای منطقه ای، همراه با زیرساخت های مدرن و کارآمد و نیروی کار تحصیل کرده و عمدتاً دو زبانه، آن را به مکانی جذاب برای تجارت و سرمایه گذاری بسیاری کشورها تبدیل کرده است. تقریباً صد شرکت آمریکایی در عمان فعالیت یا تجارت دارند. اقتصاد عمان پس از رکود ناشی از کورونا و قیمت پایین نفت، بهبودی قوی داشته است.

مبانی اقتصادی عمان خوب است. دولت از درآمدهای ناشی از قیمت بالای نفت برای پرداخت بدهی های خارجی و سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی استفاده می کند. عمان در حال برداشتن گام هایی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود، از جمله انتقال انرژی است. در حال حاضر، همچنان به درآمدهای نفت و گاز وابسته است.

موفقیت عمان در رشد اقتصادش تا حدی به بازنگری در سیاست‌های کار بستگی دارد، که برخی از شرکت‌ها عقیده دارند این موضوع می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شرکت‌های کوچک‌تر با تجربه محلی یا منطقه‌ای محدود (یا حتی بدون تجربه)، مشکلات بوروکراتیک، از جمله الزام استخدام درصد معینی از عمانی‌ها برای نیروی کار و مشکلات رها کردن کارمندان غیرفعال یا مازاد را گزارش می‌کنند. دولت این چالش ها را به رسمیت می شناسد و در تلاش است تا به عنوان بخشی از تلاش ها برای بهبود فضای سرمایه گذاری و دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی تحت برنامه توسعه چشم انداز 2040 عمان، به آنها رسیدگی کند.

تحت رهبری سلطان هیثم بن طارق آل سعید، عمان مشوق هایی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد می کند، از جمله مشوق های مالیاتی و کارمزد، مجوز برای سرمایه گذاری در چندین صنعت جدید، هزینه های دولتی کمتر، استفاده از زمین با متراژ بالا و افزایش دسترسی به سرمایه برای شرکت های واجد شرایط. مشوق‌های ویژه‌ای نیز برای سرمایه‌گذاران در مناطق صنعتی و مناطق اقتصادی، مانند شهر و بندر دقم – پروژه زیربنایی برتر عمان (Oman’s premier infrastructure)، با منطقه آزاد تجاری 800 مایل مربعی و هاب لجستیکی وجود دارد.

عمان به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود از طریق پروژه هایی در زمینه تولید، لجستیک، گردشگری، معدن و ماهیگیری است. دولت همچنین بر توسعه چندین پروژه مرتبط با مواد غذایی برای تقویت امنیت غذایی بلندمدت نظارت دارد. 

سازمان سرمایه گذاری عمان در خصوصی سازی و فروش دارایی های دولتی مشارکت دارد. عمان با موفقیت یک مشارکت عمومی و خصوصی PPP در بخش خدمات آب و برق خود ایجاد کرد و به دنبال سرمایه گذاری و تخصص ایالات متحده برای توسعه پروژه های بیشتر است. در ژانویه 2022، عمان یک مشارکت سرمایه گذاری مستقل با بریتانیا برای تسهیل سرمایه گذاری های مشترک در هر دو کشور امضا کرد. در دسامبر 2021، شرکت های سعودی و عمانی 13 تفاهم نامه به ارزش 30 میلیارد دلار برای پروژه های مشترک در بخش های مختلف از جمله مجتمع پتروشیمی در دقم امضا کردند.

موفقیت مستمر عمان در جذب سرمایه‌گذاری به توانایی آن در باز کردن بخش‌های بیشتری به روی رقابت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی، به حداقل رساندن موانع بوروکراتیک، رسیدگی به نگرانی‌های سیاست کار، شفاف‌تر کردن سیستم مناقصه و افزایش دسترسی به اعتبار، از جمله برای کارآفرینان، بستگی دارد.

 
5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.