آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

ترخیص بار در عمان | ترخیصکار عمان با رویال

ترخیص بار در عمان | ترخیصکار عمان با رویال

ترخیص بار در عمان | ترخیصکار عمان با رویال

اگر به دنبال ترخیصکار حرفه ای در عمان برای ترخیص کالای خود هستید، این مقاله برای شما تهیه شده است. رویال با ده سال سابقه حمل و نقل در لاین ایران به عمان و بالعکس، امکان ترخیص انواع کالای شما را در گمرکات کشور عمان مثل صحار و صلاله و حتی ترخیص در فرودگاه بین المللی مسقط، آماده خدمت رسانی به صادرکنندگان می باشد. اگر مایلید که هزینه های حمل از درب انبارتان در ایران تا انبار عمان را محاسبه کنید،  میتوانید با ارسال لیست کالا و فاکتور به ایمیل info@rowyal.com  بهترین و مقرون به صرفه ترین قیمت ها را از رویال دریافت کنید.

در این مطلب سعی کرده ایم نکات مهم در رابطه با ترخیص بار در عمان و مواردی که می بایست قبل از ارسال کالا به این کشور مدنظر قرار دهید ارائه دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی شرکت ترخیص بار در عمان

تسلط به قوانین گمرک کشور عمان که دارای بخشنامه های متعدد می باشد یکی از اصول صادرات درست برای پرهیر از پرداخت جرائم و هزینه های پیش بینی نشده است. رویال با اشراف به این قوانین و آخرین تغییرات آن ها امکان ترخیص کالای شما را در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد داشت. 

بدیهی است که تنها شرکت های بازرگانی ثبت شده در خاک عمان امکان ترخیص کالای شما را خواهند داشت، رویال با ده سال سابقه فعالیت تجاری در خاک عمان امکان انجام امور گمرک شما را از صفر تا صد به عهده می گیرد.

ترخیص بار در عمان | ترخیصکار عمان حمل بار به عمان

قوانین مهم ترخیص بار در عمان

به منظور ترخیص کالا از گمرک عمان و با هدف صادرات مجدد از طریق عمان به بازار کشورهای همسایه، به برخی کالاها عوارض گمرکی تعلق نمی گیرد، از جمله ی این کالاها شاملِ انواع مواد اولیه خوراکی، چای، برنج، گندم، آرد ذرت، انواع گوشت حلال و میوه تازه می باشد. در مقابل نیز به برخی اقلا عوارض صد در صدی برای صدور مجوز واردات در نظر گرفته شده است. که میتوان از انواع نوشابه های انرژی زا و دارای شکر مصنوعی، توتون و تنباکو، گوشت خوک و .. نام برد. در نظر داشته باشید که قبل از واردات این کالاها می بایست در پرتال وزارت اقتصاد عمان، قیمت اقلام بارگزاری شود.

نکته مهم دیگر این است که تمبر دیجیتالیِ مالیات بر نوشیدنی های گازدار نیز اجباری شده است. از 20 ژوئیه2023، نوشیدنی های گازدار و شیرین شده برای واردات یا فروش در بازار عمان ملزم به دریافت تمبر دیجیتالیِ مالیات هستند. تولیدکنندگان و واردکنندگانی که از طرح تمبر مالیاتی دیجیتال پیروی نمی کنند، ممکن است از 500 تا 5000 ریال عمان جریمه شوند. سازمان مالیاتی عمان قوانین، شرایط و ضوابط اجرای طرح تمبر دیجیتالی برای کالاهای مشمول مالیات غیر مستقیم در عمان را از طریق تصمیم وزیران شماره 21/2022 تعیین کرد.

به عنوان بخشی از مرحله اولیه، این طرح بر سیگار متمرکز شد و بعد از آن به قلیان و سایر محصولات تنباکو گسترش یافت.  سازمان مالیاتی اکنون قصد دارد این مقررات را برای نوشیدنی های گازدار، انرژی زاها و نوشیدنی های شیرین گسترش دهد. از 20 ژوئیه، عمان قوانین گمرکی این تمبر را اعمال  و  واردات کالا به عمان را بدون مهر مالیاتی ممنوع می کند و از 12 اکتبر نیز تجارت کالاهای محلی بدون مهر مالیاتی ممنوع شده است.

 تمبرهای مالیاتی دیجیتال امکان نظارت، ردیابی و حرکت کالاهای مشمول را در سراسر زنجیره تامین فراهم می کند. به گفته PwC، اهداف اصلی معرفی تمبرهای مالیاتی دیجیتال محافظت از درآمدهای دولت، مبارزه با تجارت غیرقانونی، توسعه رقابت منصفانه در بازارها، ارائه داده های آماری بلادرنگ برای سیاست های مالیاتی و تجزیه و تحلیل بهتر و ممیزی زنجیره تامین است

توجه کنید که قوانین ترخیص کالا از عمان با وجود دموراژ های سنگین سخت گیرانه است و اگر تسلط کافی در امر واردات کالا به عمان نداشته باشید، ممکن است امکان ترخیص کالا در مدت زمان فیری تایم را نداشته باشید و ملزم به تغییر گیرنده بر روی بارنامه شوید که کاری پر دردسر و هزینه بر است.

ترخیصکاران رویال با داشتن تخصص در طی کردن مراحل ترخیص کالای شما با مناسب ترین قیمت ترخیص و به درب انبار شما ارسال می کنند. برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار برای ترخیص بار در عمان

روزانه کارشناسان ما به سوالات متعددی در رابطه با ترخیص کانتینر در صحار یا صلاله و یا کارگو در فرودگاه مسقط پاسخ می دهند. به همین دلیل در لیست زیر جواب این سوالات معمول و متداول را برای مطالعه شما قرار داده ایم. اگر سوال شما در این بخش وجود نداشت میتوانید به طور مستقیم با ما تماس بگیرید.

زمان لازم برای ترخیص هر کانتینر در بندر صحار حداکثر بین 3 الی 4 روز می باشد، اما در صورتی که به تشخص گمرک بازرسی کانتینر صورت پذیرد این زمان اندکی طولانی تر خواهد بود.

به طور حداکثر در صورتی که تمامی مجوزات خروج کالا از گمرک فرودگاه را داشته باشید بین یک الی سه روز زمان برای ترخیص نیاز خواهید داشت. 

عوامل مختلفی وجود دارد که روی قیمت ترخیص تاثیر می گذارد، از ماهعیت کالا تا ارزش آن محصول، ما به شما این اطمینان را می دهیم تا با قیمت رقابتی کالای شما را ترخیص و به شما تحویل دهیم.

برای واردات اکثر کالاها به عمان ، شما می بایست 5% ارزش فاکتور خود را به عنوان عوارض واردات و 5% دیگر نیز به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در این کشور در نظر بگیرید.

همان طور که پیش تر اشاره شد تنها شرکت های بازرگانی عمان میتوانند کالای شما را ترخیص کنند، نام شما در بخش گیرنده فقط در صورتی امکان پذیر است که ماهیت کالای شما لوازم منزل باشد.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص بار در عمان

حمل Door to Door به عمان و ترخیص بار در عمان

درب به درب به اختصار D2D یک روش حمل و نقل را توصیف می کند که در آن محموله از درب فرستنده تحویل گرفته می شود و با مسئولیت تنها یک شرکت حمل و نقل  به درب گیرنده تحویل می شود. 

 شرکت یا سازمانی که این خدمات را ارئه می‌دهد، باید دارای سیستم یکپارچه بازرگانی جهت سهولت در این کار باشد. ما در رویال کلیه امور حمل و نقل و تحویل کالا را به صورتD2D  به کشور عمان به شما ارائه می دهیم. 

داشتن یک شرکت حمل و نقل ارائه خدمات D2D به کارآمدتر شدن تجارت شما کمک می کند. شما نیازی به استفاده از هیچ یک از منابع یا انرژی خود در فرآیند صادرات نخواهید داشت که می تواند در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. می توانید وقت خود را صرف استراتژی های بازاریابی، توسعه کسب و کار، توسعه محصول و موارد دیگر کنید.

 
4.3/5 - (12 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.