آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

راحت ترین آموزش اینکوترمز | 2024

راحت ترین آموزش اینکوترمز | 2024

راحت ترین آموزش اینکوترمز 2024

اصطلاحات اینکو تِرمز در نوشتار به انگلیسی Incoterms، یک کلمه مرکب که مخفف سه کلمه «International Commercial Terms» می باشد به معنی اصطلاحات بین‌المللی بازرگانی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم واضح صحبت کنیم، پیشنهاد می شود که اگر قصد انجام تجارت و بویژه صادرات محصولات را دارید، در اولین گام نسبت به یادگیری این اصطلاحات اقدام کنید. 

 این اصطلاحات برای تفکیک هزینه‌ها و مسئولیت‌ها بین فروشنده و خریدار استفاده می‌شود.

اینکوترمز به مسائل مرتبط با حمل کالا از فروشنده به خریدار پاسخ می‌دهد. مسائلی شامل حمل کالاها، ترخیص کالا، واردات و صادرات کالاها، اینکه چه کسی مسئول پرداخت می‌باشد و اینکه ریسک جابجایی و انتقال کالا در مراحل مختلف حمل بر عهده چه کسی است. این اصطلاحات معمولاً با ذکر مکان‌های جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط اتاق بازرگانی بین‌المللیInternational Chamber Of Commerce  تهیه و تدوین شده ‌است.

با اینکه برای استفاده از این قوانین اجباری وجود ندارد اما

به شما اکیدا پیشنهاد می کنیم که نسبت به استفاده از آن در قراردادهای خود به منظور جلوگیری از ابهام و مشکلات احتمالی اقدام کنید.

اینکوترمز مهم ترین اصطلاحات مربوط به حمل و نقل کالا در مسیر فروش آن است. چه شما بخواهید واردات، صادرات و یا خرید خارجی انجام دهید، یا محموله ای را برای صادرات بسته بندی و برچسب گذاری کنید، یا قصد تهیه گواهی مبدا داشته باشید، باید به قوانین اینکوترمز مراجعه کنید.

ساده تر بگوییم که مجموعه قوانین و مقرراتی است که به عنوان راهنمای شما برای واردات و صادرات در بازرگانی بین الملل حائز اهمیت است و از آن ها در بیشتر قراردادهای خرید و فروش و یا قراردادهای حمل و نقل استفاده می شود. آموزش اینکوترمز آموزش اینکوترمز آموزش اینکوترمز آموزش اینکوترمز

قوانین اینکوترمز چه ابهاماتی را برطرف میکند؟

به منظور یادگیری بهتر، پیش از معرفی اصطلاحات اینکوترمز بویژه برای حمل و نقل دریایی، بهتر است که مفاهیم کلی مهم در آن را آموزش دهیم. برخی از مهم‌ترین اصطلاحات اینکوترمز شامل موارد زیر می‌شود:

راحت ترین آموزش اینکوترمز 2023 | Incoterms

اصطلاحات مهم اینکوترمز را در این جدول بخوانید:

EX.W: Ex Works (…named place) تحويل كالا محل كارخانه / انبار فروشنده (… نام مكان مشخص شده)
 F.C.A: Free Carrier (… named place)

تحويل كالا در مكان مشخص شده به حمل كننده در مبداء (… نام مكان مشخص شده)

F.A.S: Free Alongside Ship (… named port of shipment)

تحويل كالا در كنار كشتي در مبدأ حمل (… نام بندر بارگيري)

F.O.B: Free On Board (… named port of shipment)

تحويل كالا روي عرشه كشتي در مبدأ حمل (… نام بندر بارگيري)

C.F.R: Cost and Freight (… named port of destination)

قيمت كالا و كرايه حمل تا بندر مقصد (… نام بندر مقصد)

C.I.F: Cost, Insurance and Freight

قيمت كالا + هزينه حمل تا مقصد + حق بيمه

C.P.T: Carriage Paid To (…. named place of destination) پرداخت كرايه حمل كالا تا مقصد (… نام محل مقرر در مقصد) 
 C.I.P: Carriage and Insurance Paid To (… named place of destination)

پرداخت كرايه حمل و بيمه كالا تا مقصد (… نام محل مقرر در مقصد)

D.A.F: Delivered at Frontier (… named port of destination)

تحويل كالا در مرز (… نام محل تعيين شده در مرز)
D.E.S: Delivered Ex Ship (… named port of destination) 

تحويل كالا روي عرشه كشتي در بندر مقصد (… نام بندر مقصد)

 D.E.Q: Delivered Ex Query (… named port of destination) تحويل كالا روي اسكله در بندر مقصد (… نام بندر مقصد)
 D.D.U: Delivered Duty Unpaid (… named place of destination) تحويل كالا در محل مقرر در مقصد بدون ترخيص و بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي توسط فروشنده (… نام محل مقرر در مقصد)
 D.D.P: Delivered Duty Paid (… named place of destination) تحويل كالا در محل مقرر در مقصد با ترخيص و پرداخت حقوق و عوارض گمركي پس از خروج کالا از گمرک توسط فروشنده (… نام محل مقرر در مقصد) 

آیا اینکوترمز 2024 تغییری نسبت به سال قبل داشته است؟

اینکوترمز فعلی، در سال 2024 نسخه تجارت بین المللی را از سال 2020 حفظ می کند. هدف اینکوترمز تسهیل مذاکرات بین صادرکننده و واردکننده با قوانین واضح و زبان جهانی است. به طور مشابه، عملکرد اینکوترمز به حداقل رساندن خطرات در تجاری سازی کالاها با ارائه این اطلاعات است: تحویل کالا در کجا انجام می شود، خطرات حین انتقال کالا به خریدار را چه کسی به عهده می گیرد و تا چه حد و اینکه آیا در توافق شما تعهدی برای بیمه کردن محموله وجود دارد یا خیر؟

فهرست 11 اینکوترمز سال 2024 یعنی مشابه سال قبل از آن، توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تهیه شده است -که مسئولیت ایجاد و تنظیم اینکوترمزها را بر عهده دارد – باید بدانید که ICC از سال 1980 هر 10 سال یک بار بررسی، انطباق و ایجاد اینکوترمزهای جدید را انجام می دهد. در نتیجه، از اول ژانویه 2020، اینکوترمز 2020 با تغییراتی در مقایسه با نسخه اینکوترمز 2010 وارد عمل شد و احتمالا تا سال 2030 بدون تغییر خواهد ماند.

4.2/5 - (42 امتیاز)

9 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.