آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

قیمت املاک در قطر پس از جام جهانی

قیمت املاک در قطر پس از جام جهانی

قیمت املاک در قطر پس از جام جهانی

کارشناسان می گویند انتظار می رود در قیمت های ” بازار” اصلاحاتی صورت بگیرد. شکایات انبوه در آستانه جام جهانی افزایش یافت، زمانی که مستاجران متوجه شدند که مجبورند یا ملک را ترک کنند یا قرارداد گران‌تر دوساله ای را امضا کنند.

کارشناسان گفتند که زمانی که برای اولین بار شکایات مربوط به افزایش قیمت اجاره بها مطرح شد، مشتریان جستجوی خود را برای خانه های جدید در پایان سال 2022 به تعویق انداختند. به طرز تکان دهنده ای، برخی خانواده ها شاهد دو برابر شدن اجاره بها شدند.

در حالی که ساکنان انتظار داشتند که قیمت ها پس از سوت پایان جام جهانی در قطر کاهش یابد، بازتابش هنوز در بازار منعکس نشده است. با این حال کارشناسان می گویند در هر بازار املاک و مستغلات در سراسر جهان، از جمله قطر، قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا همچنان در نوسان هستند.

جودات الکاتب، مدیر کل املاک Coreo اذعان کرد که “ما کاهش تقاضای بازار مسکونی را در طول جام جهانی پیش بینی کرده بودیم، زیرا بسیاری از مشتریان جستجوی ملک خود را به بعد از جام جهانی به تعویق انداختند و انتظار می رفت که توجه اکثریت مردم به سمت بزرگترین رویداد ورزشی بزرگ معطوف شود.” 

کارشناسان عقیده دارند که با عرضه بیشتر در سال 2023، انتظار می‌رود بازار رقابتی‌تر شود، که در واقع باعث می‌شود مالکان برای جذب مستاجران و خریداران، املاک خود را با نرخ‌های رقابتی‌تر قیمت‌گذاری کنند.

"افزایش اجاره بها به هیچ وجه تضمین یا توجیهی ندارد"

میانگین قیمت شرکت اجاره ویلا (Airbnb) در ماه‌های منتهی به جام جهانی شاهد افزایش شدیدی بود. میانگین قیمت ماهانه Airbnb در آگوست 2022 به 72396 دلار رسید و اکنون 32652 دلار است.

وی افزود: ما قبلاً شاهد کاهش 10 تا 20 درصدی بودیم. بسیاری از مردم قبل از اینکه بازار مجبورشان کند قیمت ها را کاهش می دهند تا بتوانند هر چه بیشتر مردم را جذب کنند و در اسرع وقت ملک خود را اجاره کنند.

در همین حال،املاک Coreo به طور متوسط 150٪ افزایش تقاضا برای کسانی که به دنبال خانه جدید در هفته های بعد از جام جهانی بودند، تجربه کرد، “این نشان می دهد که مستاجران و خریداران اکنون به طور فعال به دنبال املاک هستند و ما نیز برای برآورده کردن این تقاضا، شاهد موارد جدید هستیم. الکاتب گفت: عرضه به تدریج وارد بازار می شود.

«در بازار املاک ضرب المثلی وجود دارد که می گوید املاک ممکن است بیمار شوند اما نمی توانند بمیرند. الخنجی گفت: ممکن است این کاهش قیمت را در طول سه ماه، شش ماه را تجربه کنیم.

با پایان یافتن جام جهانی و بازگشت بازدیدکنندگان به خانه، ساکنان قطر اکنون تلاش‌های خود را برای جستجوی خانه‌های جدید افزایش داده‌اند، اگرچه بسیاری می‌گویند که هنوز تفاوت واقعی در قیمت‌ها را مشاهده نکرده‌اند.

املاک قطر 2023 | اجاره در قطر

« نرخ موجود در بازار بودجه شما را تعیین می کند و هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید.»

زوج ساکن دوحه می گویند: «ما از قبل از نوامبر در حال بررسی نرخ ها بوده ایم. قیمت ها افزایش یافته است و اکثر املاک بدون احتساب قبض آب و برق از اجاره بها هستند، بنابراین شما بیش از 7000 ریال برای آپارتمان های نامناسب می پردازید. در هر صورت انتظار داشتیم بعد از جام جهانی قیمت ها کاهش پیدا کند، اما نشد.”

این زوج به دنبال ملک در مناطق گران قیمت معروفی مانند The Pearl نبودند، در عوض بیشتر جستجو را بر روی مناطقی مانند Fox Hills، Alghrafa و Ad Dawhah Al Jadidah متمرکز کردند. با این حال، همچنان خانه دلخواه خود را پیدا نکردند.

کامیلا، یکی از ساکنان این شهر، گفت که نمی تواند محل سکونتش را تغییر دهد، حتی اگر قیمت ها کاهش یابد، به دلیل اینکه من در حین افزایش تورمی نرخ اجاره بها در طول جام جهانی، برای یک سال آینده قرار داد بسته ام که این قابل تغییر نیست.

“نرخ های بازار غیر واقعی و ناعادلانه است” بسیاری از ساکنان افزایش قیمت‌ها را ناعادلانه می‌دانند و می‌گویند حقوق و دستمزدی که میگیرند کفاف خرج زندگی را نمیدهد و به آنها فضایی برای پس‌انداز پول نمی‌دهد.

روندهای جدید در رفتار مصرف کننده پس از جام جهانی

به گفته مدیر عامل هاپوندو، که می گوید مردم در حال حاضر به طور فزاینده ای روند جستجوی ملک در وب سایت تغییر کرده است. جستجو برای املاک نزدیک به ایستگاه های مترو افزایش یافته است، زیرا حمل و نقل عمومی در طول مسابقات مورد توجه قرار گرفت.

«قبلاً افراد زیادی را می دیدیم که به دنبال ملک در منطقه مروارید بودند. بسیاری از آنها بر اساس وسایل حمل و نقل و امکانات موجود در آن منطقه، محل سکونت خود را انتخاب میکردند. اما در حال حاضر ما می بینیم که افراد زیادی به لوسیل، السد، المنتظه و المنصوره می روند. مکان‌هایی که نزدیک‌ترین به محل کارشان هستند و دسترسی آسان به مترو دارند.

به غیر از برجسته کردن سیستم حمل و نقل عمومی در کشور، این مسابقات همچنین مناطق استادیوم ها را به نمایش گذاشت. به عنوان مثال، برای کسانی که به ورزشگاه الجنوب رفتند، متوجه باشگاه ورزشی حرفه ای الوکره شدند و املاک مد نظر خود را در آنجا جستجو میکردند.

این شرکت همچنین شاهد افزایش علاقه سرمایه گذاران خارجی بود و سرمایه گذاران سعودی و ترکیه در صدر فهرست قرار گرفتند.

 الکاتب مالکان را تشویق کرد که به طور بالقوه املاک قدیمی را بازسازی کنند تا با عرضه های جدید مسکونی مدرن در بازار رقابت کنند. ما شاهد افزایش تدریجی عرضه هستیم که انتظار می‌رود در چند سال آینده ادامه یابد.»

با این حال، فرج عبدالله، یکی از شرکای هاپوندو گفت که از زمانی که قطر 12 سال پیش برنده مناقصه شد، بسیاری در بازار املاک و مستغلات سرمایه گذاری کرده اند و بنابراین چنین رشدی هم قابل انتظار و هم طبیعی است.

“قیمت ها واقعا بالاست. من این کار را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری انجام می‌دهم و برای من، سرمایه‌گذاری بهتری در املاک در خارج از قطر وجود دارد، اما با توجه به اینکه قطری هستم و کسی که در بلندمدت اینجا خواهد بود می‌خواهم در اینجا سرمایه‌گذاری کنم.»

املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر املاک در قطر
Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.