آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

سرمایه گذاری در عمان بهتر است یا امارات؟

سرمایه گذاری در عمان بهتر است یا امارات؟

سرمایه گذاری در عمان یا امارات؟

برای انتخاب کشور مقصد وسرمایه گذاری در آن باید هدفتان راتعیین کنید و معایب و مزایای کشورهای مورد نظر راتعیین نمایید. ارتباطات تجاری مناسب با امارات موجب شد،تجار وشرکت های ایرانی فراوانی درامارات مستقرشوند.امابه دلیل تنش بین ایران وعربستان این روابط تجاری تحت تاثیر قرار گرفته وامارات متحد قدیمی خود یعنی عربستان را برای همکاری برگزید.

بنابراین در حال حاضر فعالیت های تجاری ایرانیان در امارات کاهش یافته است.از طرف دیگر عمان به صلح طلبی و بی طرفی معروف است و تا جای ممکن روابط تجاری خود راباتمامی کشورها حفظ میکند وتا امروزروابط ایران باسایرکشورهابرفعالیتهای تجاری ما باعمان تاثیر نداشته است .به همین دلیل فعلا عمان مقصد انتخابی برای تجار وسرمایه گذاران ایرانی است.

با اعلام قانون جدید از طرف پادشاه امارات مبنی بر اعطای ویزای طلایی به سرمایه گذاران خارجی ،امارات را میتوان مقصد مناسبی برای سرمایه گذاران ومتخصصان درنظر گرفت. با این حال عمان هم اقامت دائم به سرمایه گذاران اعطا نمیکند وشما فقط باخرید ملک در مناطق ویژه عمان میتوانید اقامت۹۹ساله دریافت نمایید.

از جمله موارد مهم برای انتخاب کشور مقصد میزان سرمایه است که باتوجه به نوع سرمایه گذاری وفعالیت این مبلغ متفاوت خواهد بود.میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری درامارات نسبت به عمان بیشتر است.

علاوه براینها موارد دیگری هم است که برای انتخاب کشور مقصد باید درنظر گرفته شود. مانند میزان مالیات بردرامد هزینه های زندگی،مزایایی که از سوی دولت دراختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

بدون شک آنچه از اقتصاد برای افراد اهل بیزنس و تجارت اهمیت دارد، آن دسته از شاخص‌های اقتصادی است که مستقیما روی کیفیت شغلی و امنیت اقتصادی کسب و کار او تأثیر می‌گذارد. شاخص‌هایی چون نرخ تورم، ارزش پولی و…

ارزش پول ملی هر کشور با شاخص دلار اندازه‌گیری می‌شود. بدون شک ارزش پولی هر کشور، در میزان جذب سرمایه و وضعیت درآمد و هزینه شرکت‌ها اهمیت دارد. ارزش واحد پولی عمان ازامارات بیشتر است: هر دلار آمریکا برابر است با ۳٫۶۷ درهم امارات. یعنی برای خرید یک دلار آمریکا، باید ۳٫۶۷ درهم پول بدهید. هر دلار آمریکا برابر است با ۰٫۳۸ ریال عمان!! یعنی برای خرید یک دلار آمریکا، فقط باید ۰٫۳۸ ریال عمان بپردازید .

نرخ تورم

نرخ تورم یکی دیگر از فاکتورهای مهم در کسب و کارهاست. میزان تورم بر هزینه‌های سالانه کسب و کار و پرداخت حقوق کارمندان و بسیاری دیگر از فاکتورهای بیزنس شما و چشم‌انداز آن اثرگذار است. پس مهم است بدانیم که تورم سالانه در کشورهای مقصد ما برای ثبت یک شرکت تجاری چقدر است.

 تورم امارات در سال 2022، ۶٫۷۷% بوده است. در عمان تورم در سال 2022، ۲٫06% بوده است. یعنی کمتر از ۳ درصد. جالب است بدانید که نرخ تورم در عمان، از سال ۲۰۱۰ تاکنون همواره تک رقمی بوده است.

عمان یا امارات | زندگی در عمان بهتر است یا امارات 2023

نرخ بیکاری

اگر قصد مهاجرت، ثبت شرکت و اخذ اقامت کشوری را داشته باشیم، بدون شک وضعیت بازار کار در آن کشور یکی از دغدغه‌های مهم ما خواهد بود. پس بیایید نرخ بیکاری در عمان و امارات را مقایسه کنیم.

امارات: نرخ بیکاری امارات در سال 2022، 3٫۷%  بوده است. البته این کشور در سالهای اخیر نرخ بیکاری نزدیک به چهار درصد را نیز تجربه کرده است.

در کشور عمان نرخ بیکاری در سال 2022، ۲٫۹% بوده است. این اعداد تفاوت محسوسی را نشان نمی دهد ولی در نظر بگیرید که در عمان، اولویت استخدام در بسیاری از حرفه ها با شهروندان عمانی است. 

حداقل دستمزد

برای اینکه بتوانید تخمینی از درآمد خود و حقوقی که باید به کارمندان خود بپردازید برآوردی داشته باشید، حداقل دستمزد در امارات و عمان را عنوان می‌کنیم. طبیعتا حداقل دستمزد در این دو کشور مربوط به حقوق کارگران است و با توجه به نوع بیزنس شما، حقوق کارمندان و کارگران متفاوت خواهد بود.

حقوق کارگران در امارات بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ درهم در ماه است. چیزی بین ۱۳۶ تا ۴۰۸ دلار آمریکا

ولی در عمان حقوق کارگری حدود  325 ریال عمان در ماه است. چیزی معادل ۸۴۵ دلار آمریکا. در نظر بگیرید که حقوق کارگران مهاجر در عمان و امارات توافقی است.

 عمان یا امارات عمان یا امارات عمان یا امارات عمان یا امارات عمان یا امارات
4.2/5 - (5 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.