آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل چیست؟

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل چیست؟

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل چیست؟

شرکت رویال با بیش از یک دهه فعالیت تخصصی در زمینه حمل انواع کالا به کشورهای حوزه شورای همکاری خلیج فارس نظیر عمان، عربستان و … علاوه بر ارسال تخصصی کالا به کشورهای هند و آفریقا آماده ارائه پیشنهاد قیمت های رقابتی کانتینر به شما صادرکنندگان محترم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09171199398 تماس بگیرید.

مهم ترین و پرکاربردترین اصطلاحات حمل کانتینری

اصطلاح FCL: این اصطلاح مخفف واژه های Full Container Load می باشدFCL  بدین معناست که به اندازه یک “کانتینر کامل” فضا برای بارگیری کالا و ارسال آن به مقصد وجود دارد.

اصطلاح LCL: این اصطلاح مخفف Less Than a Container Load و بدین معنی است که “کمتر از یک کانتینر”، کالا برای ارسال موجود است. معمولا در این روش برای کاهش هزینه، کالاهای مختلف را تا زمانی که به اندازه یک کانتینر کامل فضا اِشغال کنند تجمیع و سپس ارسال می کنند.

اصطلاح CY: این اصطلاح به معنای محوطه کانتینر و مخفف عبارت Container Yard است. در واقع در اصطلاحات حمل کانتینری،CY به محیطی اطلاق می‌شود که در آن کانتینر ها برای حمل توسط کشتی و یا خارج شدن از آن قرار داده می شود.

اصطلاح CFS: این اصطلاح مخفف Container Freight Station به معنای انبار کانتینر ها یا ایستگاه کانتینرها است. به طور کلی انباری است که در یکپارچه سازی و تجمیع محموله ها تخصص دارد و محموله ها برای بارگیری در کشتی و یا تحویل به مشتری در آن نگهداری می شود. سی اف اس به عنوان یک انبار موقت و منطقه پردازش برای کالاهایی که در کانتینر حمل می شوند عمل می کند. CFS نقش مهمی در مدیریت لجستیک و زنجیره تامین، به ویژه در زمینه حمل و نقل کانتینری ایفا می کند.

یک محموله LCL (کمتر از بار کانتینر) به یک CFS در مبدا منتقل می شود تا در یک کانتینر با محموله های دیگر ادغام شود. سپس کانتینر قبل از بارگیری در کشتی به CY منتقل می شود.

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل انواع کانتینر آموزش بازرگانی

پس از رسیدن کانتینر به بندر مقصد، برای جداسازی و دلیوری به CFS دیگری منتقل می شود. سپس محموله های LCL از CFS برای تحویل نهایی تحویل تراک داده می شود.

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل انواع کانتینر آموزش بازرگانی

CFS در حمل و نقل بسیار سودمند است زیرا:

مقرون به صرفه – CFS به بهینه سازی فضای کانتینر، کاهش نیاز به حمل و نقل چندگانه و به حداقل رساندن هزینه های حمل و نقل کمک می کند.

صرفه جویی در زمان – فرآیندهای یکپارچه سازی در مبدا و عدم یکپارچه سازی در مقصد در CFS روند کلی حمل و نقل را تسریع می کند و منجر به زمان حمل و نقل سریعتر می شود.

مطابق با گمرک – بازرسی و ترخیص کالا در CFS، مطابقت با مقررات گمرکی را تضمین می کند و از تاخیر و عوارض در مقصد جلوگیری می کند.

انعطاف‌پذیر – امکانات CFS انعطاف‌پذیری را در مدیریت انواع محموله ارائه می‌دهد و نیازهای حمل و نقل متنوع را برآورده می‌کند.

امنیت بیشتر – CFS یک محیط کنترل شده و ایمن برای نگهداری موقت کالاها فراهم می کند و خطر آسیب یا از بین رفتن در حین حمل و نقل را کاهش می دهد.

ایستگاه‌های حمل و نقل کانتینری معمولاً در نزدیکی بندرها، در پایانه‌ها، نزدیک به انبارهای بزرگ یا نزدیک به قطب‌های راه آهن قابل مشاهده هستند. هنگامی که محموله تک تک فرستنده‌ها تجمیع شد، کالاها با کامیون یا قطار حمل می‌شوند یا توسط مشتریان تحویل می‌شوند.

در مورد بارنامه برای محموله های LCL، شامل کلمات CFS/CFS است. این نشان می دهد که مسئولیت خط کشتیرانی از مبدأ CFS شروع می شود و در CFS مقصد به پایان می رسد. و نکته آخر در مورد این اصطلاح اینکه عبارت CFS consolidate نیز به همین معناست.

اصطلاحTRANSHIPMEMT: در اصطلاحات حمل و نقل کانتینری به تغییر روش حمل و نقل و یا تغییر وسیله ترابری به اصطلاح ترنسشیپمنت می گویند. معمولا کالاهای صادر شده از بندرعباس در بندر جبل علی ترانسشیپ می شوند یعنی کشتی عوض می شود.

اصطلاح CAF: این اصطلاح که مخفف واژه های CURRENCY ADJUSTMENT FACTOR این می باشد به مفهوم ضریب تعدیل نرخ ارز است. از این ضریب به صورت درصدی برای تبدیل به نرخ دلار در محاسبات و امور هزینه های حمل و نقل کانتینری استفاده می شود.

اصطلاح CSP: این اصطلاح مخفف عبارت CONTAINER SERVICE PORT می باشد و به محلی در بندر اختصاص دارد که کانتینرهای پر یا نیمه‌پر مشغول انجام عملیات حمل و نقل هستند.

اصطلاح CST: مخفف واژه‌های CONTAINER SERVICE TARIFF است که بر مفهوم تعرفه خدمات کانتینری دلالت دارد.

اصطلاح  MH: این اصطلاح مخفف عبارت MERCHANT HAULAGE است. اگر مشتری بخواهد بار خود را بصورت شخصی تخلیه کند از اصطلاح ام اچ استفاده می شود. در این صورت مشتری می بایست در یک زمان مشخص، پس از تخلیه بار، کانتینر را دوباره به محل تحویل بازگرداند.

بوکینگ کانتینر: یکی از دیگر از پرکاربردترین اصطلاحات حمل کانتینری عبارت بوکینگ کانتینر می‌باشد. کلمه بوکینگ به معنای رزرو می‌باشد که در موارد مختلف و به ویژه در حمل کانتینری کابرد دارد. به منظور رزرو کانتینر از اصطلاح بوکینگ کانتینر استفاده می‌شود.

کانتینرها و انواع آن در حمل و نقل بین المللی

کانتینرها جعبه های فولادی بزرگ با ابعاد استانداردی هستند که برای حمل کالا از طریق دریا یا زمین طراحی شده اند. آنها به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد جهانی تبدیل شده اند و کسب و کارها را قادر می سازند تا کالاها را به راحتی از طریق اقیانوس ها و قاره ها حمل کنند. کانتینرها همه جا در بنادر سرتاسر جهان هستند، بر روی کشتی های کانتینری چیده شده و در سرتاسر جهان حمل می شوند.

کلیه اصطلاحات حمل کانتینری | CFS در حمل انواع کانتینر آموزش بازرگانی

کانتینرها همچنین به عنوان واحدهای کانکس شناخته می شوند، به عنوان محل ذخیره سازی کالا به منظور جابجایی عمل می کنند و حمل و نقل آنها را از طریق کامیون، قطار یا کشتی امکان پذیر کرده و فرآیند حمل و نقل بین وجهی را تسهیل می کنند. آنها معمولاً مواد یا کالاهای سنگین را حمل می کنند که روی پالت ها مرتب شده اند.

صنعت حمل و نقل جهانی به طور فزاینده ای کانتینرها را به عنوان یک روش ترجیحی برای ذخیره و جابجایی کالاها اتخاذ کرده است. این ظروف فلزی دوام، مقاومت در برابر عناصر و ایمنی را ارائه می دهند و آنها را برای کاربردهای متعدد مناسب می کند. از ظهور اولین کانتینرها در دهه 50 میلادی تا به امروز، تنوع زیادی از کانتینرهای دریایی و چندوجهی به عنوان پاسخی از زنجیره لجستیک برای اطمینان از جابجایی صحیح بارها پدید آمده است. نکات مهمی که باید در نظر داشت: اندازه و وزن بار، ماهیت جامد یا مایع محموله، درجه استاندارد بودن محموله و نوع جرثقیل مورد نیاز برای آن می باشد – انواع کانتینر های رایج در حمل شامل موارد زیر است:

کانتینر استاندارد رایج ترین کانتینر مورد استفاده در صنعت حمل و نقل است. این نوع کانتینر در طول های 20، 40 و 45 فوت هستند و برای حمل کالاهای خشک طراحی شده اند. این کانتینرها امکان کنترل دما را ندارند، بنابراین برای جابجایی مواد غذایی یا مواد شیمیایی که نیاز به یخچال دارند مناسب نیستند. حدود هفده میلیون کانتینر بین وجهی در جهان وجود دارد و بخش بزرگی از محموله های بین المللی تولید شده توسط تجارت بین المللی در کانتینرهای استاندارد حمل می شود. اختراع آنها سهم عمده ای در جهانی شدن تجارت در نیمه دوم قرن بیستم داشت و به طور چشمگیری هزینه حمل و نقل کالا و در نتیجه تجارت از راه دور را کاهش داد.

حمل کانتینری حمل کانتینری حمل کانتینری حمل کانتینری حمل کانتینری حمل کانتینری 

5/5 - (14 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.