آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

ارسال کانتینر یخچال دار به عمان | حمل بار به عمان

ارسال کانتینر یخچال دار به عمان | حمل بار به عمان

ارسال کانتینر یخچال دار به عمان | حمل بار به عمان

کانتینرهای یخچالدار نوع رایجی از کانتینرها در تجارت بین الملل می باشد. مهم‌ترین موضوع و علت استفاده از این نوع کانتینرها، برای حمل‌ و نقلِ مواد فاسدشدنی، دارو، گوشت، میوه، سبزی‌ها و موارد ویژه ای از تجهیزات پزشکی است. دلیل تولید کانتینرهای ریفر (یا یخچال دار)، تجارت و حمل و نقل بین کشورها یا داخل کشوری برای موادغذایی است که نیاز دارد تا کیفیت لازم را هنگام تحویل به مشتری حفظ کند.

شرکت بازرگانی رویال، با بیش از ده سال سابقه حمل انواع کانتینرهای یخچال دار به بندر صحار عمان خدماتی ایمن، همراه با قیمت های رقابتی به تجار و صادرکنندگان محترم ارائه می دهد.

ژنراتور که در یک طرف کانتینر قرار می گیرد، هوا را به داخل کانتینر می دمد. در بیشتر موارد هوا از طریق کف یا کنار کانتینردمیده می شود. کف کانتینر ریفر معمولاً به سبک T است. کفپوش T اجازه می دهد تا هوا از کف عبور کند و محموله را از پایین به بالا خنگ نگه دارد. با توجه به این طراحی یک جریان متناوب و مناسب هوا در کل مسیر حمل‌ و نقل به مقصد فراهم می شود تا به بهترین شکل ممکن از فساد مواد غذایی جلوگیری و به حفظ تازگی آن در هر شرایط آب و هوایی کمک شود.

پس از بارگیری، ژنراتور را می توان روی دمای مناسب تنظیم کرد و کانتینر از آنجا به بعد از خود مراقبت می کند. دمای داخلی در طول مسیر ثابت است حتی اگر دمای بیرون به طور ناگهانی افزایش یا کاهش یابد. مهم است که به یاد داشته باشید که برای رسیدن به دمای مورد نظر نمی توان به یکباره از آن استفاده کرد. به عبارت دیگر: محموله یک کانتینر ریفر باید قبل از بارگیری به دمای مورد نظر برسد.

 

حمل کانتینر یخچال دار به عمان

این نوع کانتینرها معمولاً امکان حمل کالا را در دماهای +30 الی -40 درجه سانتی گراد را دارند. در ایران انواع کانتینرهای بیست فوت یخچال دار کمیاب و بیشتر کانتینرهای چهل فوت یخچال دار مورد استفاده قرار می گیرد. مسیر حمل کانتینر یخچال دار به عمان از بندرعباس به صحار می باشد که مدت زمان حمل به طور حدودی ده روز برآورد می شود.

 در صورتی که بخواهید محصول شما از جمله میوه جات و تره بار زودتر به عمان برسد می بایست با اجاره کامیون های یخچال دار ترانزیتی، نسبت به ارسال آن ها از مسیرهای فله بر (مثل جاسک به بندرسویق یا شناص) استفاده کنید.

گردش هوای سرد در محیط داخلی کانتینر باعث می‌شود که محصولات با سرعت متناوب و کمی به دمای مناسب رسیده و در نتیجه طول عمر بار حفظ‌ و از خرابی محصول در سرمای ناگهانی جلوگیری می‌شود.

استاندارد طراحی این کانتینرها تا 260 مترمکعب هوا را می تواند جابجا کرده تا بهترین نرخ سرمایش ایجاد شود. کانتینر ریفر یک کانتینر حمل و نقل است که مجهز به ژنراتوری است که محتویات کانتینر را خنک می کند. خنک سازی در حین حمل و نقل و همچنین در انبار می بایست انجام می شود.

 تمامی کانتینرهای یخچالی باید دارای ژنراتور برق بوده تا در صورت اشکال در برق کشتی به‌صورت خودکار بتواند به کار خود ادامه داده تا مشکل برطرف شده و دارای سیستم‌ های هشدار دهنده جهت ردیابی آنلاین محصول و شرایط آن توسط خود مالک بار و سیستم هشدار دهی به کشتی برای خرابی‌های احتمالی در یخچال و سیستم سرمایش باشد، زیرا بارهای مواد غذایی و خوراکی به دما بسیار حساس است.

انواع کانتینر یخچال دار به عمان

سه نوع اصلی از کانتینرهای ریفر مورد استفاده قرار می گیرد:

نوع اول، کانتینر بسته

کانتینر بسته رایج ترین نوع کانتینر است. این نوع ریفر از یک تکه با دیواره جلویی یکپارچه ساخته شده است. واحد گرمایش و سرمایش یکپارچه آن را قادر می سازد تا با تمام کانتینرهای دریایی که مطابق با استانداردهای ISO هستند استفاده شود.

نوع دوم، جو اصلاح شده/کنترل شده MA/CA

واحدهای کانتینری MA/CA با عایق پیشرفته‌شان از کانتینر دریایی بسته متمایز می‌شوند. به منظور حفظ یک محیط داخلی سازگار، کنترل‌کننده‌های تخصصی تبادل هوا جایگزین اکسیژن مصرفی می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که محیط با مشخصات محموله در طول سفر مطابقت دارد.

نوعع سوم، کانتینرهای خودکار مدیریت هوای تازه AFAM

کانتینرهای AFAM در واقع یک نسخه ارتقا یافته از کانتینرهای MA/CA هستند و پیچیده ترین کانتینرهای ریفر موجود در بازار امروز می باشند. با استفاده از مجموعه‌ای از سنسورها برای تنظیم نرخ تبادل هوای تازه، این نوع کانتینر قادر است سطوح اکسیژن و دی‌اکسید کربن را به‌طور دقیق کنترل کند و به‌طور موثری ماندگاری محموله داخل را افزایش دهد.

از زمان ظهور کانتینرهای یخچال دار، در دهه 1960، شیوه حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی متحول شد و جایگزین کشتی های کانتینری سنتی به عنوان روش غالب حمل و نقل محصولات در شرایط کنترل شده شدند. کانتینرهای ریفر از آن زمان تا کنون بهبود یافته اند، زیرا با گذشت زمان، پیشرفت در فناوری باعث کارآمدتر شدن این نوع از حمل و نقل شده است. این امر به ویژه با توجه به این واقعیت مهم است که انتظار می رود تجارت محصولات غذایی فاسدشدنی دریایی از هم اکنون تا سال 2024 هر سال 5 درصد رشد کند.

برای کسب و کارهایی که با کالاهای فاسد شدنی سر و کار دارند، کانتینر ریفر احتمالاً جزء مهمی در زنجیره تامین شما خواهند بود. 

واحد کنترل روی کانتینر امکان تنظیم پارامترهایی مانند دما، رطوبت و تهویه را فراهم می کند. تنظیمات مورد استفاده بسته به نوع محموله ای که حمل می شود متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، کنترل سطوح CO2 و O2 در یک واحد حاوی میوه می تواند به طور قابل ملاحظه ای فرآیند رسیدن را طولانی تر کند و به آن اجازه می دهد برای مدت طولانی تری تازه نگه داشته شود. بسیاری از انواع میوه ها نیازی به کنترل رطوبت ندارند، اما بیشتر آنها باید در دمای بسیار خاصی نگهداری شوند.

برای انجام همه این کارها، کانتینرهای ریفر نیاز به تامین برق دائمی دارند. این یا توسط پریز برق کشتی یا توسط “ژنراتورهای قابل حمل” تامین می شود. کانتینر یخچال دار به عمان کانتینر یخچال دار به عمان کانتینر یخچال دار به عمان کانتینر یخچال دار به عمان

 
4.6/5 - (29 امتیاز)

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.