آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

نکته مهم درباره آداب مذاکره با اماراتی ها

نکته مهم درباره آداب مذاکره با اماراتی ها

5 نکته مهم درباره آداب مذاکره با اماراتی ها

قبل از شروع مذاکره در تجارت بین المللی و ورود به جلسات مهم، باید با آداب مذاکره و تجارت با کشور مد نظر آشنایی کامل داشت. اطلاع نداشتن از قواعد آداب معاشرت به طور خاص آداب تجاری در رویدادها و جلسات بین المللی می تواند منجر به عدم موفقیت در مذاکرات و از دست دادن سود بسیار به دلیل شکست در عقد قرارداد شد.

برای مذاکره با اماراتی ها این نکات را در نظر بگیرید

نکته اول

مذاکره  با اماراتی ها به صورت مکتوب چالش برانگیز است و  باید بدانیم که در پاسخگویی به ایمیل منظم و سریع نیستند به همین دلیل ایمیل های مکرر نیز تاثیری در روند پاسخ در  مذاکره ندارد و در بهترین حالت ممکن است شما با این پاسخ مواجه شوید که : صبور باشید، در حال بررسی هستیم! 

با شروع مذاکره و ورود به مرحله توافقات اولیه جهت عقد قرارداد در نظر گرفتن این نکته ضروری است که اماراتی ها خیلی دیر اعتماد می کنند اما بعد از اینکه اعتمادشان جلب شد (بهتر است یک دوست هم معرف و رابط باشد)، نصف کار حل می¬شود. پس بهتر است صبور باشید و روابط و کانکشن های خود را در این کشور تقویت کنید.

نکته دوم

تیپ و استایل شُرکای تجاری برای اماراتی ها بسیار مهم است و علاوه بر آن  به ارزش معنوی هدایا توجه بسیار دارند. دهند. اماراتی ها به ظاهر و لباس خود و حتی عطرهایی که استفاده می کنند اهمیت بسیار می دهند.

به ساعت و ماشین دقت می شود و پیشنهاد می شود اگر لازم است برای قرار با این تجار ماشین مناسب اجاره کنید و در مورد انتخاب هتل هم دقت کنید چون پرستیژ برایشان بسیار مهم است، گاهی شما مایل به دعوت به صرف قهوه از آن ها هستید پس انتخاب هوشمندانه ، قرار در کافه هتل مجلل محل اقامت شماست. توجه داشته باشید که جلوی تجار اماراتی وسایل خود را شخصا از هتل به بیرون حمل نکنید. 

نکته سوم

 اینکه چقدر برای خودتان ارزش و اهمیت قائلید برای آنها مهم است، در کل چاپلوسی را نمی پسندند و خودستایی را نقد میکنند پس بهتر است وجه تمایز خود نسبت به رقبا را هنرمندانه به آن ها القا کنید. توصیه  می شود اگر در دفترشان تابلویی و یا چیزی نظرتان را جلب کرد و زیبا به نظر رسید تعریف نکنید، چون ممکن است آن را به عنوان هدیه تقدیم کنند.

دقت کنید که با دوستان یا شرکای فارسی زبان خود فارسی صحبت نکنید و بدانید که آنها به علت داشتن ریشه ¬های فارسی اغلب زبان فارسی را متوجه می شوند با این حال صحبت کردن به غیر از زبان مذاکره (انگلیسی – عربی) بی احترامی تلقی میشود. به همین دلیل اگر برای ملاقات به صورت گروه های چند نفره ایرانی میروید حتی المقدور با هم فارسی صحبت نکنید و از ایما و اشاره به یکدیگر مقابل طرف مقابل پرهیز کنید. در نهایت می توانید برای تذکر از یادداشت کوچکی به شریک ایرانی خود برای ذکر نکات مهم در آن جلسه استفاده کنید.

نکته چهارم

وقت آن است که ضرروت یادگیری رفتارهای غیر کلامی را با عرب زبانان بیاموزید. تقریبا هفتاد  نوع رفتار غیرکلامی در کشورهای عربی وجود دارد . به عنوان مثال یک رفتار غیرکلامی مهم میان اماراتی¬ها این است که قاشقی که با آن چای هم زدهاید، داخل فنجان باقی نماند! این عمل در فرهنگشان بسیار ناپسند است. قهوه عربی را نیز هرگز رد نکنید اما تا سه بار و تا زمانی که فنجان را برنگردانید، همچنان برای شما قهوه میریزند. 

عرب ها معمولا در غذا خوردن بیشتر از دست استفاده می کنند که الان تا حدی حل شده اما کماکان وجود دارد . بهترین غذایی که برای مهمانان در ضیافت ناهار یا شام یا در رویدادها سرو میشود گوشت بره است، بنابراین مراقب واکنش هایتان درباره این فرهنگ¬ آن ها باشید.

آداب مذاکره با اماراتی ها | جلسه خارجی | جلسه بین المللی | آموزش تجارت

نکته پنجم

اینکه شما با کدام نسل از امارات و چه سن و سالی از آنها رفت و آمد و یا بیزینس دارید حائز اهمیت است. باید بدانید که شیوخ و ریش سفیدان آنها بسیار برایشان محترم و مهم هستند پس اگر شریک تجاری شما مسن است احترام ویژه ای به آنها بگذارید و قبل از آن ها خوردن غذا را شروع نکنید.  به علاوه توصیه می شود که در کشورهای اسلامی تا جایی که ممکن است از دست چپ استفاده نکنید، چرا که آن را توصیه¬ی دینی می¬دانند و کارهای پست و کوچک را به دست چپ می¬سپرند حتی سعی کنید موقع غذا خوردن و دادن کارت ویزیت از دست چپ استفاده نکنید.

 همین طور کف کفشتان هنگام نشستن رو به صورت طرف مقابل نباشد و اصطلاحا نشست¬ها در مذاکره نباید نشست امریکایی باشد بلکه نشست بریتانیایی است یعنی موقع نشستن ترجیحا پاها روی هم نگذارید.

 تهیه شده توسط شرکت بازرگانی رویال
مذاکره با اماراتی ها مذاکره با اماراتی ها مذاکره با اماراتی ها مذاکره با اماراتی ها 
5/5 - (4 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.