آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

حمل کالا به عربستان | استانداردهای مورد نیاز برای واردات به عربستان

حمل کالا به عربستان | استانداردهای مورد نیاز برای واردات به عربستان

حمل کالا به عربستان | استانداردهای مورد نیاز برای واردات به عربستان

رویال با سال ها تجربه در زمینه حمل تخصصی کالا از تمامی شهرهای ایران به کشور عربستان بندر دمام، به شما عزیزان خدمات حمل و امور گمرکی را ارائه می دهد. به شما این امکان را می دهیم تا با اطمینان خاطر،کانتینر را درب انبارتان در هرکجای ایران تحویل بگیرید. پس از بارگیری، ما کلیه امور مربوط به حمل زمینی تا بندرعباس و گمرک ایران را انجام می دهیم و بارنامه دریایی را صادر می کنیم. کانتینر شما را در صف اولین کشتی قرار می دهیم  و به سمت دمام در عربستان سعودی ارسال می کنیم.

برای کسب اطلاع از بهترین نرخ های ارسال بار به عربستان (بندر دمام) با کارشناسان رویال تماس بگیرید. شما در این فرآیند نیازی به کارت بازرگانی نخواهید داشت. ضمنا صدور بیمه نامه برای آسایش خاطر شما به عهده این شرکت خواهد بود. حمل کالا به عربستان

استانداردهای مورد نیاز برای واردات به عربستان

عربستان سعودی به استانداردهایی پایبند است که هم در داخل کشور توسط سازمان استاندارد، اندازه‌شناسی و کیفیت عربستان به اختصار SASO ، هم توسط سازمان استانداردسازی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارسGSO، توسعه یافته‌اند. در حالی که GSO به تلاش برای هماهنگ سازی استانداردها در سراسر خلیج فارس ادامه می دهد، SASO دارای اختیارات قابل توجهی در توسعه، توضیح و اجرای استانداردها برای عربستان سعودی است.

SASO تنها سازمان سعودی است که مسئول تعیین استانداردهای ملی برای کالاها و محصولات، اندازه‌گیری‌ها، روش‌های آزمایش، نمادها و اصطلاحات اندازه‌شناسی، تعاریف کالا، اقدامات ایمنی و آزمایش‌های زیست‌محیطی و همچنین سایر الزامات تایید شده توسط هیئت مدیره سازمان است.

کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعاتCITC، بر محصولات و خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات وارداتی اختیار دارد. اخیراً CITC نقش فعال تری را بر عهده گرفته و تعدادی مشخصات فنی مربوط به محصولات و خدمات مختلف در حوزه قضایی خود را منتشر کرده است.

سازمان غذا و داروی عربستان به اختصارSFDA  ، مسئول تنظیم، نظارت و کنترل مواد غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی و همچنین تعیین مشخصات استاندارد اجباری آنها (چه وارداتی باشند و چه تولید داخلی)، است. فعالیت های کنترل و/یا آزمایش را می توان در هر یک از آزمایشگاه های تایید شده SFDA انجام داد. SFDA همچنین مسئول آگاهی مصرف کنندگان در مورد کلیه موارد مربوط به مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی و محصولات و لوازم مرتبط است.

تست، بازرسی و صدور گواهینامه

در ژانویه 2018، SASO،” Saleem Saber”، یک سیستم صدور گواهینامه الکترونیکی و ارزیابی انطباق را راه‌اندازی کرد، که جایگزین CoC گردید، این سیستم از جولای 2018 برای همه کالاهای وارداتی وارد عربستان سعودی اجباری شد.  (https://saber.sa) صابر یک ارائه‌دهنده خدمات الکترونیکی برای به دست آوردن گواهی انطباق برای محصولاتی است که به مقصد بازار عربستان سعودی تحت استانداردهای خاصی وارد می شوند.

این سیستم، یک ابزار تأیید آنلاین است که واردکنندگان، نهادهای صدور گواهینامه مورد تایید SASO، و گمرکات عربستان سعودی و مقامات تجاری مرتبط را در یک سیستم آنلاین به هم متصل می کند. هدف عربستان سعودی از آغاز این برنامه تسریع در ترخیص محموله ها، کاهش محصولات مصرفی تقلبی، ردیابی آسان تر محصولات و افزایش تعداد محصولات منطبق با استاندارد SASO در بازار عربستان است. حمل کالا به عربستان 

صابر هم محصولات تحت نظارت و هم محصولات غیرقانونی را پوشش می دهد. برای ارسال یک محصول تحت نظارت برای واردات، واردکننده باید درخواست صدور گواهی را از طریق ثبت نام محصول خود در سامانه صابر با وارد کردن مشخصات و سپس، انتخاب طبقه بندی محصول انجام دهد. 

اگر محصول گواهی تایید خود را دریافت کند، سپس برای واردکننده گواهی حمل صادر می شود که باید قبل از ورود محصول به بازار، به گمرک عربستان ارسال گردد. کل فرآیند از طریق سامانه صابر به صورت آنلاین انجام می شود. برای خوداظهاری کالا، واردکننده باید مشخصات محصول را در صابر وارد کرده، فایل‌ها و مدارک فنی را ضمیمه کند و سپس اظهارنامه درخواست کننده S-DoC برای او صادر شود. واردکننده پس از دریافت گواهی حمل و نقل، محصول خود را به گمرک ارسال می کند و سپس ممکن است وارد بازار شود. حمل کالا به عربستان 

حمل کالا به عربستان | استانداردهای مورد نیاز برای واردات به عربستان | حمل بار به عربستان دمام
تصویر «مکعب متاورس» غول پیکر عربستان که به اندازه 20 ساختمان امپایر استیت است

استاندارد برچسب گذاری محصولات در عربستان

SASO مسئول ایجاد برچسب و سایر دستورالعمل های بازاریابی برای کالاها در مارکت عربستان است. وزارت بازرگانی دستورالعمل های SASO را از طریق آزمایشگاه های بازرسی و آزمایش خود در بنادر ورودی به عربستان سعودی اجرا می کند. شرکت ها باید توجه ویژه ای به الزامات برچسب گذاری، به ویژه برای محصولات غذایی، محصولات مراقبت شخصی، محصولات مراقبت های بهداشتی، و داروها داشته باشند. SASO الزامات خاصی برای شناسایی علائم و برچسب‌ها برای اقلام مختلف وارداتی دارد.

همه محصولات غذایی، خواه برای مقاصد تجاری، نمایشگاهی یا نمونه‌برداری وارد شده باشند، باید برای مصرف انسان مناسب باشند و باید شرایط ماندگاری تعیین شده را برآورده کنند. محصول(ها) باید دارای برچسبی باشد که اطلاعات قانونی مانند نام محصول، کشور مبدا، مواد تشکیل دهنده، نام و آدرس تولید کننده، تاریخ تولید و انقضا، دستورالعمل استفاده، به زبان های عربی و انگلیسی را نشان دهد.

برای جلوگیری از مرجوع شدن محصولات در بندر ورودی عربستان، ضروری است که صادرکنندگان به استانداردهای کیفیت SASO و مقررات برچسب‌گذاری پایبند باشند. حمل کالا به عربستان

آزمایشگاه های کنترل کیفیت در بنادر ورودی ممکن است محصولاتی را که با استانداردها و قوانین موجود مغایرت دارند را رد کنند. محصولاتی که استانداردهای SASO را برآورده نمی‌کنند، مجدداً به کشور مبدا صادر می‌شوند یا با هزینه واردکننده از بین می‌روند. شرکت ها می توانند با تماس مستقیم با SASO یک نسخه از الزامات برچسب گذاری را درخواست کنند.

از سال 2005، عربستان سعودی استانداردهای ماندگاری (تاریخ مصرف تعیین شده توسط سازنده) را برای اکثر مواد غذایی به استثنای غذاهای فاسد شدنی (گوشت و مرغ تازه یا منجمد، شیر تازه و محصولات حاوی شیر تازه، مارگارین، آب میوه، تخم مرغ، و غذاهای کودک) که باید دوره های انقضای اجباری تعیین شده SASO را رعایت کنند اجرا کرد. حمل کالا به عربستان

 استاندارد تجدید نظر شده (SASO 457/2005) دیگر واردات محصولات غذایی با کمتر از نیمی از عمر مفید باقی مانده را ممنوع نمی کند. روش نوشتن تاریخ تولید و انقضا به این صورت است که اول روز و به دنبال آن ماه و سال قرار می گیرد (یعنی تاریخی که معمولاً در ایالات متحده دنبال می شود، منظور این است که اگر ماه، ابتدا نوشته شود، در عربستان سعودی قابل قبول نیست). به تولیدکنندگان پیشنهاد می شود قبل از ارسال محصولات به عربستان سعودی، الزامات برچسب گذاری را با نماینده یا توزیع کننده تعیین شده خود در میان بگذارند.

4.7/5 - (7 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.