آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

حمل دریایی به عربستان | کالای خود را چطور به دمام ارسال کنم؟

حمل دریایی به عربستان | کالای خود را چطور به دمام ارسال کنم؟

حمل دریایی به عربستان | کالای خود را چطور به دمام ارسال کنم؟

ما، در رویال، با 10 سال فعالیت در زمینه حمل کالا از تمامی شهرهای ایران به بندر دمام عربستان، به شما دوستان عزیز خدمات حمل به بندر دمام و امور گمرکی (در ایران) را ارائه می دهیم. برای استعلام قیمت میتوانید با ما تماس بگیرید. گفتن این نکته ضروری است که متاسفانه خط مستقیم کشتیرانی به بندر دمام از سمت ایران وجود ندارد، لذا می بایست کانتینرهای ارسالی به این کشور در جبل علی صادرات مجدد و یا ترانشیپ شوند. در هر دو صورت ما بهترین نرخ رقابتی را در این مسیر به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

پس به این ترتیب با ارسال پکینگ لیست و اینویس خود برای ما، کالای شما را از درب انبارتان تحویل میگیریم، کلیه امور گمرکی آن را انجام می دهیم و به سمت بندر دمام ارسال می کنیم.

در ادامه نکات مفیدی درباره روابط تجاری ایران و عربستان و میزان واردات این کشور عربی در اختیارتان قرار داده ایم.

تجارت فرامرزی و عقب ماندن ایران از عربستان

با بررسی دیپلماسی اقتصادی عربستان در چند سال گذشته، ایجاد سـاختارهای سـخت و نـرم برای تســهیل تجــارت خارجــی کاملا مشهود است.

عربستان در زمینه رویــه‌هــای گمرکــی در ســال‌های قبل اصلاحات عظیمی انجام داده است، طوری کـه جایـگاه آن در شـاخص تجـارت فرامـرزی بـه عنـوان یکـی از شـاخص‌هـای کلیـدی گـزارش فضـای کسـب و کار بانـک جهانـی از رتبـه ۱۵۰ در سـال ۲۰۱۶ بـه رتبـه ۸۶ در سـال ۲۰۲۰ ارتقـا یافتـ..

با بررسی آمارها و گزارشات تجاری این کشور متوجه می شویم که در این دوره، “زمـان” و “هزینـه” واردات بـه عربسـتان سـعودی و صـادرات از ایـن کشـور نسـبت بـه میانگیـن منطقـه خاورمیانـه و شـمال آفریقـا “کاهش” پیدا کرده اسـت کـه تحولـی شایان توجـه نسـبت بـه گذشـته در رویـه‌هـای گمرکـی عربسـتان محسـوب مـی‌شـود.

مورد دیگر، ارائـه مشـوق‌هـا و حمایـت‌هـای صادراتـی دولت عربستان است. در همین رابطه، بانـک صـادرات و واردات عربسـتان، در سـال 2019، توسـط شـورای وزیـران ایجـاد و در سـال 2020 بـا سـرمایه 30 میلیــارد ریــال ســعودی بــرای توسعه صــادرات و پشتیبانی از پــروژه هــای صنعتــی و معدنــی عملیاتــی شــد. در فوریـه همان سال، هیات وزیـران سعودی آییـن نامـه بانـک را تصویـب کـرد. در قالـب ایـن آییـن‌نامـه اهـداف بانـک براساس 4 فاز تنظیم شد که شامل موارد زیر است:  

قبل از قطع شدن روابط، حجم تجارت ایران و عربستان چقدر بود؟

میزان واردات ایران از عربستان در سال 1391 برابر با 70.4 میلیون دلار و در مقابل صادرات ما به این کشور عربی، معادل 115.1 میلیون دلار ثبت شد.

پس به این ترتیب تراز تجاری ایران با عربستان در سال ۹۱ حدود 44.7 میلیون دلار مثبت بود. متاسفانه در سال 1392 سطح مبادلات کالایی میان دو کشور کاهش می یابد و میزان واردات ایران از عربستان به حدود 44.2 میلیون دلار می رسد. به همین میزان صادرات به عربستان هم کاهش یافته و به حدود 91.4 میلیون دلار رسید. با همه این موارد، میزان تراز تجاری ایران در سال ۹۲ مقداری بیش از سال ۹۱ به نفع ایران مثبت بود.

صادرات ایران به عربستان بیشتر چه چیزی بوده است؟ شمش فولاد، انگور بی‌دانه،  بدنه کامیون،  سنگ مرمر

استعلام قیمت برای حمل دریایی به عربستان

ابتدا پکینگ لیست و اینویس خود را تهیه کنید و برای ما ارسال کنید، ما برآورد قیمت را جهت انجام امور گمرکی ایران انجام می دهیم و کانتینر را به درب انبار شما ارسال میکنیم. پس از بارگیری شما، امور گمرکی در بندرعباس تکمیل و اسناد تحویل به لاین کشتی می شود. دقت کنید که گیرنده کالا در کشور عربستان قادر به انجام امور ترخیص باشد، در غیر این صورت کانتینر با صرف ضرر هنگفت به ایران مرجوع و یا کالای شما در بندر عربستان پس از مدتی معدوم می شود.

 

  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام  حمل دریایی به عربستان ارسال بار به عربستان ارسال بار به دمام 

4.9/5 - (11 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.