آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

راهنمای جامع حمل بار به قطر | قوانین گمرک قطر 2023

راهنمای جامع حمل بار به قطر | قوانین گمرک قطر 2023

راهنمای جامع حمل بار به قطر | قوانین گمرک قطر 2023

شرکت بازرگانی رویال، با سال ها فعالیت در زمینه حمل تخصصی کالا از کلیه شهرهای ایران به کشور قطر (بندر دوحه)،  به شما عزیزان خدمات حمل و نقل و امور گمرکی را ارائه می دهد.  برای اطلاع از قیمت رقابتی کانتینر از بندرعباس به دوحه به ما در واتساپ پیام دهید و یا با ما تماس بگیرید. 

در روش حمل کالا از ایران به قطر، با ارسال مشخصات بار خود، می توانید کالای خود را در کانتینر از درب انبار خود بارگیری کنید. ما کلیه امور حمل زمینی به بندرعباس و گمرکات را انجام می دهیم.  در ادامه اطلاعات جامعی از رویه های گمرکی در کشور قطر در اختیارتان گذاشته ایم.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا در قطر

مدرکی دال بر فعالیت واردکننده برای اخذ کد گمرکی.

ارائه تاییدیه ها و مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در خصوص کالاهایی که نیاز به مجور دارد.

گمرک ممکن است درخواست ترجمه فاکتورها/اسناد خارجی را به عربی کند.

صاحب کالا، نماینده او یا کارگزار مجاز گمرک باید سوابق کالای وارداتی را به مدت پنج سال از زمان پایان عملیات گمرکی برای ارائه به گمرک در صورت درخواست نگهداری کند.

صاحب کالا، نماینده وی یا کارگزار مجاز گمرکی می توانند مدارک و اطلاعات گمرکی را به صورت خطی به گمرک تحویل دهند. با این حال، اسناد اصلی باید قبل از/یا پس از ترخیص کالا در صورت درخواست به گمرک ارائه شود.

اصل اسناد گمرکی باید به گمرک تسلیم شود. با این حال، ممکن است یک نسخه از صورتحساب در مقابل تعهد واردکننده مبنی بر ارائه اصل آن ظرف مدتی که بیش از 90 روز از تاریخ چنین تعهدی نباشد، پذیرفته شود، در غیر این صورت، تضمین یا ضمانت نامه بانکی ارائه خواهد شد.

ماموران حمل و نقل (دریایی/هوایی) باید مانیفست را به صورت کاغذی یا الکترونیکی (نسخه چاپی یا نرم افزاری) طبق سیستم ترخیص خودکار موجود در گمرک برای نهایی کردن عملیات گمرکی به گمرک تحویل دهند.

پیش پرداخت مالیات/ عوارض گمرکی و سایر هزینه ها طبق سیستم ترخیص خودکار قابل اجرا در هر گمرک.

تعرفه های گمرکی قابل اعمال بر کالای آسیب دیده بر اساس ارزش آن در حالت فعلی در زمان تسلیم اظهارنامه گمرکی اعمال می شود. 

کالاهای مشمول ممنوعیت محلی یا بین‌المللی، یا توافق‌نامه‌ها یا کنوانسیون‌های بین‌المللی قابل اجرا، یا مقررات محلی و همچنین کالاهای ضبط شده یا کالاهایی که استانداردهای تایید شده یا حقوق مالکیت معنوی را نقض می‌کنند، نمی‌توانند وارد قطر شوند. 

گمرک می تواند از کشور مبدا گواهی انطباق یا گزارشی از آزمایشگاه دولتی یا خصوصی مورد تایید مقامات ذیصلاح را همراه با نمونه برداری تصادفی (بر اساس معیارهای ارزیابی ریسک) درخواست کند.

اسنادی که باید به اظهارنامه گمرکی پیوست شود: اصل فاکتور و اصل گواهی مبدا 

سایر مدارکی که باید جهت حمل بار به قطر ارائه شود:

رویه گمرکی در قطر

1. اظهارنامه گمرکی/واردات باید توسط واردکننده، نماینده وی یا کارگزار مجاز گمرک به صورت الکترونیکی تکمیل شود.

2. کلیه اسناد و مدارک ذکر شده در بالا باید به گمرک ارائه شود.

3. کالاهای مشمول مالیات/عوارض گمرکی باید پرداخت شود، به استثنای مواردی که طبق مقررات قانون گمرک مشترک شورای همکاری خلیج فارس یا بر اساس موافقتنامه اقتصادی مؤثر شورای همکاری خلیج فارس یا هر توافق بین المللی دیگری معاف شده اند. 

4. کالا باید بر اساس معیارهای ارزیابی ریسک مورد بازرسی قرار گیرد. اظهارنامه گمرکی/واردات باید طبق سیستم ترخیص خودکار قابل اجرا در گمرک به صورت الکترونیکی چاپ شود.

5. صدور دستور خروج و ترخیص کالا.

واردات شخصی (کالاهای غیرتجاری) به کشور قطر

برای واردات شخصی، واردکننده باید شناسنامه، گذرنامه یا ویزای اقامت خود را برای تکمیل عملیات گمرکی ارائه دهد.

محموله باید دارای ماهیت شخصی و به مقدار غیرتجاری باشد و شخص گیرنده نباید تاجر باشد.

ارائه تاییدیه ها و مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در خصوص کالاهای ممنوعه.

گمرک ممکن است درخواست ترجمه فاکتورها/اسناد خارجی را به عربی کند.

صاحب کالا، نماینده وی یا کارگزار مجاز گمرکی می توانند مدارک و اطلاعات گمرکی را به صورت خطی به گمرک تحویل دهند. با این حال، اصل مدارک باید قبل از/یا پس از ترخیص کالا در صورت درخواست به گمرک ارائه شود.

کالاهای مشمول ممنوعیت، یا توافق‌نامه‌ها یا کنوانسیون‌های بین‌المللی قابل اجرا، یا مقررات محلی، و همچنین کالاهای ضبط شده یا کالاهایی که استانداردهای تایید شده یا حقوق مالکیت معنوی را نقض می‌کنند، نمی‌توانند وارد کشور قطر شوند.

راهنمای جامع ارسال بار به قطر | قوانین گمرک قطر 2023 | حمل بار به قطر

واردات موقت در قطر

ممکن است به کالاهای زیر اجازه ورود موقت داده شود:

الف) تجهیزات و ماشین آلات سنگین برای تکمیل پروژه ها یا انجام آزمایشات میدانی یا علمی مربوط به آن پروژه ها. برای یک دوره شش ماهه پذیرش موقت می شوند که قابل تمدید برای دوره های مشابه است به شرطی که در مجموع از سه سال تجاوز نکند.

ب) کالاهای خارجی وارد شده برای تکمیل ساخت و فرآوری برای حداکثر مدت 365 روز

ج) اقلام وارداتی موقت برای زمین های بازی، تئاتر، نمایشگاه ها و مانند آن.

د) تجهیزات و ماشین آلات وارداتی به کشور جهت تعمیر.

ه) ظروف و بسته بندی وارداتی برای پر کردن.

و) حیواناتی که برای چرا وارد کشور می شوند.

ز) نمونه های تجاری برای نمایش.

ح) سایر مواردی که نیاز به پذیرش موقت دارند.

روند پذیرش موقت با صدور مجدد کالا به خارج از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، سپرده گذاری در مناطق آزاد و انبارهای گمرکی، یا عرضه آن برای مصرف محلی با پرداخت مالیات/ عوارض گمرکی و ارائه گواهی خاتمه خواهد یافت.

اعلام ارز، سکه، ابزار پولی قابل معامله، فلزات گرانبها و .... به گمرک قطر

همه مسافرانی که وارد از هر کشور شورای همکاری خلیج فارس می‌شوند باید ارزها، سکه‌ها، ابزارهای پولی قابل معامله، فلزات گرانبها یا سنگ‌های قیمتی قابل مبادله به پول نقد در اختیارشان را که از حد مجاز فراتر می‌رود، به گمرک اعلام کنند.

کلیه مؤسسات (بانک ها، صرافی ها، دفاتر حواله پول) باید از روش های اعلام ارز، سکه، ابزارهای پولی قابل معامله، فلزات گرانبها یا سنگ های قیمتی قابل مبادله به پول نقد صرف نظر از میزان واردات/صادرات وجه نقد یا ابزار پولی پیروی کنند.

سازمان ها نمی‌توانند ارز، سکه یا ابزارهای پولی قابل معامله وارد کنند، مگر اینکه توسط نهاد صلاحیتدار در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مجوز انجام این کار را داشته باشند.

حمل بار به قطر حمل بار به قطر حمل بار به قطر حمل بار به قطر حمل بار به قطر حمل بار به قطر حمل بار به قطر

4.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.