آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

راهنمای جامع حمل بار به عربستان | الزامات گمرک عربستان

راهنمای جامع حمل بار به عربستان | الزامات گمرک عربستان

راهنمای جامع حمل بار به عربستان | الزامات گمرک عربستان

رویال با سال ها تجربه در زمینه حمل تخصصی کالا از بندرعباس به کشور عربستان، به شما عزیزان خدمات حمل به بندر دمام و جده را ارائه می دهد. ما به صادرکننگدان این امکان را می دهیم تا بدون واگذاری چک، کانتیر را درب انبارتان در هرکجای ایران تحویل بگیرید. پس از بارگیری، ما کلیه امور مربوط به حمل زمینی تا بندرعباس و گمرک ایران را انجام می دهیم و بارنامه دریایی را صادر می کنیم. کانتینر شما را در صف اولین کشتی قرار می دهیم  و به سمت دمام یا بندر جده در عربستان سعودی ارسال می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09171199398 تماس بگیرید.

ترخیص در عربستان در حوزه فعالیت ما نیست

قیمت کانتینر به عربستان و استعلام امور گمرکی

میتوانید اطلاعات کالای خود شامل پکینگ لیست و اینویس را به آدرس info@Rowyal.com ایمیل کنید. در صورتی که کالای شما نیاز به اخذ مجوز صادرات داشته باشد، به شما اعلام میکنیم. در نظر داشته باشید برای جلوگیری از پرداخت هرنوع جریمه، یا هزینه های پیش بینی نشده باید قبل از بارگیری و حرکت کانتینر به سمت بندرعباس، صفر تا صد مراحل را با ما چک کنید. در زیر قیمت کانتینر بیست و چهل فوت به بندر دمام آورده شده است:

کانتینر 20 فوت 1200 دلار

کانتینر 40 فوت 1550 دلار

توجه داشته باشید که قیمت ها ثابت نیست و ارقام ذکر شده در تاریخ نگارش این مقاله اعتبار دارند، پس قبل از انجام محاسبات حمل و نقل آپدیت قیمت ها را از ما بخواهید. به علاوه در نظر بگیرید که مبلغ عنوان شده تنها بابت حمل دریایی می باشد و سایر هزینه ها از جمله امورگمرکی، تی اچ سی، بارنامه و … به این رقم اضافه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره رایگان کارشناسان رویال استفاده کنید.

آیا در طول مسیر، محموله ما از ایران تا عربستان تخلیه می شود؟

بستگی به نظر شما و ماهیت کالا دارد. در شرایطی که کالای حساس به تخلیه و بارگیری مجدد داشته باشید، ما کانتینر را درب انبارتان در ایران ارسال می کنیم و بدون هیچ گونه تخلیه در بندر دمام تحویل می دهیم. نکته مهم این است که این تخلیه در جبل علی نیز اتفاق نمی افتد. با توجه به اینکه خط مستقیم کشتی بین ایران و عربستان تا این لحظه وجود نداشته است و معمولا کانتینرها در جبل علی صادرات مجدد و کراس استاف می شوند، اما به شما اطمینان می دهیم که ارسال کانتینرها به بندر دمام به صورت ترانشیپ صورت می گیرد.

در روش ترانشیپ تنها وسیله حمل (در این مسیر کشتی) عوض می شود، و هیچ گونه جابجایی محموله درون کانتینر اتفاق نمی افتد.

قوانین گمرکی و واردات به عربستان

عربستان سعودی تعدادی مقررات گمرکی و الزامات وارداتی دارد که مسافران و مشاغل باید از آنها آگاه باشند. عربستان قوانین سختگیرانه ای در مورد واردات برخی از کالاها دارد، از جمله محدودیت هایی برای اقلامی مانند الکل، محصولات گوشت خوک، سلاح و مواد مخدر.
از نظر عوارض و مالیات، عربستان سعودی برای اکثر کالاهای وارداتی، مالیات بر ارزش افزوده (VAT) 15 درصد اعمال می کند. همچنین عوارض گمرکی وجود دارد که بسته به دسته بندی محصول می تواند از 5 تا 20 درصد متغیر باشد. ممکن است برخی از اقلام از این مالیات ها معاف باشند، اما واردکنندگان باید کدهای HS خاص و نرخ های تعرفه را بررسی کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که کم‌ارزش‌کردن کالا به منظور جلوگیری از عوارض بالاتر، قاچاق محسوب می‌شود و می‌تواند جریمه‌ای در پی داشته باشد.
برخی از کالاهای محدود یا کنترل شده برای واردات نیاز به تاییدیه و مجوزهای اضافی دارند. این شامل مواردی مانند تجهیزات مخابراتی، دارویی، دام و محصولات حیات وحش می شود. فرآیند دریافت مجوزهای لازم می تواند پیچیده باشد، بنابراین به کسب و کارها توصیه می شود برای اطمینان از رعایت آنها، با ارائه دهندگان لجستیک و کارگزاران گمرکی خود از نزدیک همکاری کنند. عدم رعایت رویه های صحیح واردات می تواند منجر به تاخیر، جریمه یا حتی توقیف کالا در مرز شود.

راهنمای جامع حمل بار به عربستان | الزامات گمرک عربستان 2023 | ارسال بار به عربستان

واردات محصولات زیر نیاز به تایید ویژه مقامات سعودی دارد: بذر کشاورزی، حیوانات زنده، کتاب، نشریه، فیلم و نوار. کتب و نوارهای مذهبی؛ مواد شیمیایی و مضر؛ محصولات دارویی؛ تجهیزات بی سیم؛ اسب؛ محصولات حاوی الکل (به عنوان مثال، عطر)؛ آسفالت طبیعی

عربستان سعودی واردات محصولات زیر را ممنوع می کند: سلاح، الکل، مواد مخدر، گوشت خوک و مشتقات آن، لوازم مستهجن، تجهیزات تقطیر، لاستیک های فرسوده یا دست دوم، لباس های مستعمل و مجسمه های خاص. گمرک عربستان همچنین اجازه واردات خودروهای قدیمی تر از پنج سال، خودروهای پلیس کارکرده، تاکسی و خودروهای اجاره ای را نمی دهد. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً الزامات موجود در وب سایت SASO و گمرک عربستان را بررسی کنید.

 فقط اتباع سعودی می توانند کالاها را برای فروش مجدد وارد کنند و فعالیت های بازاریابی مستقیم انجام دهند. با این حال، نهادهای صنعتی خارجی ممکن است تجارت محصولاتی را که تولید می‌کنند انجام دهند و اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ممکن است در فعالیت‌های خرده‌فروشی و تجاری خاصی شرکت کنند.

الزامات گمرکی ارسال بار به صورت هوایی به عربستان

 برای محموله هایی با ارزش تجاری 100 دلار آمریکا یا بیشتر، گیرنده واقعی یا گیرنده نهایی باید به عنوان واردکننده رکورد IOR شناسایی شود. این روال همچنین مستلزم آن است که همه کالاهای با ارزش تجاری بالای 100 دلار آمریکا باید با فرآیندهای ترخیص رسمی گمرکی برای همه محموله های وارداتی مطابقت داشته باشند. واردات به پادشاهی عربستان سعودی به موارد زیر نیاز دارد: یک کپی از ثبت شرکت واردکننده (ثبت تجاری) برای کلیه محصولات وارداتی تحت نام شرکت با ارزش بیش از 100 دلار آمریکا. 

نکته: شماره ثبت تجاری در صورت وجود در زمان صادرات باید در بارنامه هوایی در قسمت شماره VAT ذکر شود.

برای واردات شخصی به ارزش بیش از 100 دلار، یک کپی از کارت شناسایی برای اتباع سعودی و خارجی نیاز است. شماره ملی فرد باید در بارنامه در قسمت شماره VAT ذکر شود.

 حمل بار به عربستان  حمل بار به عربستان  حمل بار به عربستان  حمل بار به عربستان  حمل بار به عربستان

4.8/5 - (35 امتیاز)

4 نظر

    • سلام، حمل دریایی از ایران به عربستان به دو بندر جده و دمام انجام میشود. برای سایر بنادر یا نقاط عربستان می بایست در یکی از این دو بندر ترخیص و به صورت زمینی به محل مورد نظر منتقل شود.

  • سلام وقت بخیر ، برای صادرات کالا از ایران به عربستان مسیر مستقیمی شناسایی شده یا نه ؟ باید کالا به بندر جبل علی بره و بعد به
    عربستان صادر بشه؟

    • سلام و وقت بخیر.
      در حال حاضر خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و عربستان وجود ندارد. لذا محموله شما می بایست ابتدا به جبل علی و سپس به سمت بنادر جده و دمام ارسال شود. شایان ذکر است این کار به صورت ترانسشیپ انجام می شود و تخلیه کالا صورت نمی گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.