آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

ارزان ترین روش حمل بار از ایران به عمان کدام است؟

ارزان ترین روش حمل بار از ایران به عمان کدام است؟

ارزان ترین روش حمل بار از ایران به عمان کدام است؟

ما در شرکت رویال، با سال ها فعالیت در زمینه حمل بار از ایران به عمان،  به شما خدمات حمل و نقل و امور گمرکی در دو کشور ایران و عمان را ارائه می می دهیم.  برای اطلاع از قیمت های رقابتی ما در کنار سرویسی امن و مطمئن، با ما در ارتباط باشید.

سوال پر تکراری که معمولا افرادی که قصد حمل بار از ایران به عمان دارند از ما می پرسند، این است که ارزان ترین روش ارسال بار به این کشور عربی کدام است؟ چرا هزینه های ارسال بار به عمان نسبت به حمل دریایی به امارات بالاتر است؟ از چه روشی برای پرداخت هزینه های کمتر حمل و نقل استفاده کنم؟ پاسخ به این سوالات و سوالات بیشتر را در این مقاله داده ایم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ارزان ترین روش حمل بار از ایران به عمان

صحبت در رابطه با اینکه ارزان ترین روش حمل بار از ایران به عمان چه روشی است، مستقیما به ماهیت کالای شما بستگی دارد. برای مثال اگر قصد ارسال 5 پالت کاشی یا سرامیک به کشور عمان دارید و از نحوه بسته بندی صحیح صادراتی برای کالای خود مطمئنید، می توانید از مسیرهای فله بر برای ارسال کالای خود به بنادر عمان استفاده کنید. دلیل این کار این است که حجم محموله شما و ماهیت آن به نحوی است که امکان ارسال فله را فراهم می کند و به علاوه رزرو یک کانتینر بیست فوت برای این مقدار کالا به صرفه نخواهد بود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بسته بندی مناسب صادرات برای این نوع روش حمل و نقل بسیار حائز اهمیت است. در نظر داشته باشید که مدت زمان ارسال بار به عمان از مسیر فله (یعنی بندرعباس یا جاسک به السویق یا شناس) کوتاه تر از حمل با کانتینر به می باشد.

چه زمانی از کانتینر برای حمل بار از ایران به عمان استفاده کنیم؟

شاید فکر کنید که در صورتی که حمل بار به صورت فله وجود داشته باشد چرا از کانتینر برای حمل بار از ایران به عمان استفاده کنیم. در پاسخ به این سوال باید مجددا بگوییم که ماهیت کالای شما بسیار در انتخاب روش حمل اهمیت دارد. برای مثال اگر قصد ارسال مبلمان، لوازم منزل، دستگاه های صنعتی و … به عمان دارید، تنها گزینه شما استفاده از کانتینر می باشد. چراکه این قبیل کالاها نباید تحت هیچ شرایطی در طول مسیر تخلیه و بارگیری مجدد شوند.

به طور کلی استفاده از کانتینر امن ترین روش حمل و نقل به عمان است. اما برای کالاهای با تناژ بالا وغیرحساس به تخلیه و بارگیری استفاده نمی شود. (مثل گچ و یا سیمان). ما میتوانیم کانتینر را به درب انبار شما در هرکجای ایران ارسال کنیم و به همان شکل در عمان تحویل دهیم.

باید بدانید که نحوه چینش کالا در کانتینر می تواند تا حدی بر هزینه های شما تاثیر بگزارد. یک چینش صحیح و اصولی درون کانتینر می تواند در مقابل هرگونه حرکت قابل پیش بینی محکم و ثابت باقی بماند به علاوه چون تعداد بیشتری از محصول شما در آن قرار گرفته منجر به سرشکن شدن کرایه حمل بر روی تعداد بیشتری از آن کالا می شود. 

اگر بسته ها دارای ابعاد یکسان باشند راحت تر می توان آن ها را طوری کنار هم چید که فضایی در بین آنها باقی نماند. با این حال این کار همیشه هم عملی نیست . اگر از کیسه های مخصوص استفاده می شود ، باید دستور العمل تولیدکننده را در مورد فشاری که می تواند تحمل کند رعایت کرد.

حمل و نقل هوایی ارزان تر است یا دریایی؟

ارزش و حجم بار شما برای پاسخ به این سوال تعیین کننده است. با فرض اینکه قصد ارسال یک کیلوگرم زعفران به عمان دارید. بهترین روش حمل و نقل استفاده از کارگو هوایی ست. چرا که کالای شما نسبت به حجم آن بسیار ارزشمند است و ارسال این بار به صورت فله ممکن است ریسک بالایی به همراه داشته باشد. پس به نوعی حمل هوایی در این روش ارزان تر محسوب می شود. به علاوه از تمامی روش های حمل بار از ایران به عمان سریع تر است.

برای سایر کالاها نظیر پالت ها، کارتن های با تعداد بالا، نگله ها و این قبیل اقلام روش حمل دریایی قطعا به صرفه تر است. 

چرا مسیر حمل به عمان نسبت به امارات گران تر است؟

پاسخ در تعداد کشتی هایی که در این دو مسیر تردد دارند می باشد. کشور امارات به عنوان هاب صادرات مجدد بویژه از سمت ایران به مناطق اروپایی شناخته شده لذا تردد کشتی ها از ایران به جبل علی نسبت به صحار بسیار بیشتر است، همین موضوع بر روی کرایه حمل کانتینر تاثیر بسیار زیادی گذاشته به طوری که کایه حمل یک کانتینر بیست فوت از بندر عباس به جبل علی 50 دلار و همان کانتینر به بندر صحار عمان 750 دلار می باشد.

غیر از این دلیل، مسیر حمل ایران به امارات کوتاه تر از عمان است و کانتینرها در مسیر حمل به عمان می بایست از جبل علی عبور کنند.

مدیریت هزینه های حمل بار از ایران به عمان

سوال این است که چطور از هزینه های پیش بینی نشده برای حمل بار از ایران به عمان جلوگیری کنیم؟ مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار دهید، اجتناب از هزینه های جریمه، دموراژ و این قبیل مسائل است. برای این کار قبل از حرکت بار به سمت گمرک صفر تا صد مراحل و شرایط را با ترخیصکار خود چک کنید. در صورتی که صادرات از ایران و یا واردات به عمان منوط به اخذ مجوز داشته باشد قبل از شروع کار آن ها تهیه کنید. این کار از معطل شدن و یا مرجوع شدن کانتینر جلوگیری می کند و مراحل حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام می شود.

بسته بندی مناسبِ صادرات را به دست متخصصین این حوزه بسپارید تا از خرابی و ضایع شدن محصول با توجه به هزینه های حمل و نقلی که می پردازید جلوگیری کنید.

محموله خود را از مبدا تا مقصد بیمه کنید، در این حالت در صورتی که اتفاقات پیش بینی نشده نیز در طول مسیر رخ دهد امکان دریافت وجه خود را از شرکت های بیمه خواهید داشت.

4.6/5 - (24 امتیاز)

9 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.