آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

بهترین مدارس عمان| بهترین مدرسه در عمان کدام است؟

بهترین مدارس عمان| بهترین مدرسه در عمان کدام است؟

بهترین مدرسه در عمان

مدرسه تأثیر تعیین کننده ای بر زندگی کودکان دارد. اگر بتوانید برنامه درسی مناسب را انتخاب کنید، انتخاب مدرسه مناسب کار بسیار آسانی است. جالب است بدانید که قبل از سال 1970، تنها 3 مدرسه در سلطنت عمان وجود داشت. اما اکنون، به لطف انقلاب عظیمی که در حوزه آموزش و پرورش در دهه 1970 رخ داد، ما گزینه های زیادی برای انتخاب بهترین ها داریم!

 چگونه برنامه درسی مناسب را انتخاب کنیم؟

هر فردی متفاوت است و نیازهای متفاوتی دارد و سرعت یادگیری همه آنها یکسان نیست. مهم است که قبل از انتخاب برنامه درسی، نیازهای فرزندتان را بشناسید. بنابراین، به جرات می توان گفت که در انتخاب رشته تحصیلی، رویکرد یکسانی وجود ندارد.

محبوب ترین برنامه های درسی در عمان

1. برنامه درسی بریتانیا 

تنها در استان مسقط حدود 16 مدرسه از برنامه درسی بریتانیا پیروی می کنند. این یک برنامه درسی است که سال هاست در کشور محبوبیت پیدا کرده است. به عنوان برنامه درسی ملی انگلستان، برنامه درسی بریتانیا از رویکردی انعطاف پذیر پیروی می کند و خلاقیت و تفکر انتقادی را افزایش می دهد. با این حال، این سیستم در شرایط خاص خود سختگیرانه است و نقاط عطف را برای دستیابی در هر مرحله تعیین می کند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که برنامه درسی بریتانیا به هنر و صنایع دستی نیز اهمیت می دهد.

نکات قابل تامل:

آموزش دانش آموز محور.

ارزیابی های به موقع.

گواهینامه های بین المللی – گواهی عمومی آموزش متوسطه (IGCSE).

هزینه های سالانه (برای ابتدایی) از 1600 تا 3800 ریال متغیر است. 

 

2. برنامه درسی آمریکایی

اگرچه تنها 2 مدرسه در عمان وجود دارد که برنامه درسی صرفاً آمریکایی ارائه می‌دهند، اما تعدادی از مدارس هستند که برنامه‌های درسی آمریکایی را با برنامه‌های درسی عمانی و عربی ترکیب می کنند. برنامه درسی آمریکایی برای ارائه گزینه های فراوان به دانش آموزان برای انتخاب در مورد موضوعاتی که می خواهند یاد بگیرند محبوب است. مجموعه‌ای از فعالیت‌های هم‌درسی و درس‌های توسعه مهارت یک افزونه هستند.

نکات قابل تامل:

گزینه های متنوع در دوره ها برای انتخاب وجود دارد.

بیشتر شغل محور است.

تمرکز زیادی به فعالیت های فوق برنامه داده شده است.

فقط چند مدرسه برای انتخاب وجود دارد.

هزینه های سالانه از 1600 تا 5150 ریال متغیر است. 

بهترین مدرسه عمان | مدرسه انگلیسی عمان چلتنهام
تصویر افتتاحیه مدرسه انگلیسی چلتنهام در مسقط با 180 سال قدمت

3. لیسانس بین المللی

این برنامه که به عنوان IB شناخته می شود، یکی از محبوب ترین برنامه های درسی اخیر است. به عنوان یک برنامه درسی دانش آموز محور که در آن به کودکان احساس استقلال و آزادی در هنگام یادگیری داده می شود، IB به عنوان یک روش آموزشی بدون استرس در نظر گرفته می شود. بر تفکر انتقادی و خلاقیت بیشتر از نمره و امتحان تاکید می شود. فعالیت‌های هم‌درسی نیز تشویق می‌شوند و از این رو IB نه تنها مورد علاقه والدین، بلکه دانش‌آموزان نیز است. عمان در مجموع 7 مدرسه IB دارد که از این تعداد 3 مدرسه به زبان عربی و 4 مدرسه به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

نکات قابل تامل:

به دانش آموزان آزادی بیشتری داده می شود.

رویکرد یادگیری بدون استرس دارد.

گواهینامه برنامه دیپلم (DP)در پایان مدرسه (16-19 سال) اعطا می شود.

هزینه های سالانه از 1450 تا 4480 ریال متغیر است. 

4. کمبریج IGCSE

گواهینامه عمومی بین المللی آموزش متوسطه که توسط دانشگاه کمبریج تهیه شده است و نسخه توسعه یافته برنامه درسی بریتانیا است که عمدتاً برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است. این برنامه درسی به گونه ای طراحی شده که زبان مادری را در کنار انگلیسی قرار دهد. 

در مورد دانش آموزانی که قصد دارند تحصیلات خود را پس از آن در انگلستان دنبال کنند، گواهی IGCSE ممکن است کمک بیشتری کند. این برنامه درسی برای دانش آموزانی که قدرت درک و پردازش دانش و در نهایت تولید آن در امتحانات کتبی را دارند مناسب است و به همین دلیل برای همه دانش آموزان مناسب نیست. نقطه ضعف این سیستم آموزشی این است که برای تعیین توانایی های کودک بیش از حد به امتحانات کتبی وابسته است. IGCSE یکی از محبوب ترین برنامه های درسی در سلطنت عمان است.

نکات قابل تامل:

یکی از محبوب ترین برنامه های درسی در سطح بین المللی است.

امتحانات کتبی به موقع گرفته میشود.

تمرکز بر آموزش کودکان برای دانشگاه ها / کالج ها دارد.

هزینه سالانه برای دوره ابتدایی از 1500 ریال شروع می شود. 

5. برنامه درسی هند / CBSE

برنامه درسی هند یکی از ارجح ترین سیستم های آموزشی در میان جامعه هندی مهاجر در عمان است. سیستم طراحی شده هیئت مرکزی آموزش متوسطه بیشتر بر آماده کردن دانش آموزان برای امتحانات CBSE هند (در 16-19 سال) متمرکز است. دانش آموزان صرفاً در آزمون کتبی ارزیابی می شوند. نکته منفی برنامه درسی CBSE این است که تا حد زیادی معلم محور است و علاوه بر این که توجه بسیار کمی به فعالیت های فوق برنامه داده می شود.

نکات قابل تامل:

دانش آموزان را برای امتحانات رقابتی آماده می کند.

تا حد زیادی کتاب درسی محور است.

هزینه های سالانه برای دوره ابتدایی از 531 ریال شروع می شود. 

6. مدارس دولتی در عمان

مدارس دولتی که توسط وزارت آموزش و پرورش عمان اداره می شوند، امکان حضور در کلاس ها برای دانش آموزان خارجی نیز فراهم کرده است و هزینه ای ندارد. اما به جز زبان انگلیسی، سایر دروس به زبان عربی تدریس می شود. آموزش ابتدایی دارای یک سیستم آموزشی یکپارچه است که در آن پسران و دختران در یک کلاس درس می خوانند در حالی در مقطع دبیرستان کلاس ها برای دختران و پسران جداگانه برگزار میشود. برنامه درسی ترکیبی از برنامه های درسی مختلف مانند آمریکایی، بریتانیایی یا IB است اما مطالعات اسلامی را نیز در خود جای می دهد. سیستم آموزشی STEAM (علوم، فناوری، مهندسی، هنر و معماری، ریاضیات) در اکثر مدارس دولتی کاملاً برجسته است.

نکات قابل تامل:

بدون هزینه 

روش آموزش عربی است 

برای والدین، هیچ آرزویی بالاتر از ارائه بهترین آموزش به فرزندانشان نیست. 

نکته اصلی و قابل اهمیت درک فرزندتان و نیازهای آنهاست. قرار نیست همه بچه‌ها در ریاضیات عالی باشند و همه بچه‌ها نمی‌توانند «A» بگیرند. این مسائل نباید تنها معیار سنجش توانایی و استعداد آنها باشد. مهم نیست که چه مدرسه ای را انتخاب می کنید، تنها کافیست به آنها ایمان داشته باشید تا به موفقیت برسند.

بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان بهترین مدرسه در عمان 
4.4/5 - (13 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.