آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

ارسال بار به بحرین (منامه) | نکات مهم جهت صادرات به بحرین

ارسال بار به بحرین (منامه) | نکات مهم جهت صادرات به بحرین

ارسال بار به بحرین (منامه) | نکات مهم جهت صادرات به بحرین

شرکت بازرگانی رویال، با 10 سال سابقه فعالیت در زمینه حمل تخصصی کالا از تمامی شهرهای ایران به بندر منامه (بحرین)، به شما عزیزان خدمات حمل به بندر منامه و امور گمرکی را ارائه می دهد. 

ما کانتینرها را به صورت ترانشیپ به بندر منامه ارسال میکنیم. ترانشیپ به معنای حمل و نقل محموله به بندر میانی و سپس به مقصد اصلی است. این نوع حمل و نقل زمانی صورت می‌گیرد که هیچ مسیر مستقیمی به مقصد وجود نداشته باشد و یا بندر مقصد به دلایل تحریم، سخت گیری های ویژه ای نسبت به واردات از کشورهای درگیر این موضوع داشته باشد. روش انجام این کار تغییر وسیله حمل و نقل در طول سفر است به عنوان مثال محموله از کشتی تخلیه و بار هواپیما می‌شود. در نظر داشته باشید که صادرات مجدد صورت نمی گیرد.

در واقع در این روش، همه کالاها به مقصد گمرک میانی که در نزدیک شهر های دیگر قرار دارد بارگیری می‌شود؛ و در آنجا به تفکیک و به سایر شهرها ارسال می گردد. از ایران منظور از گمرک میانی، بندر جبل علی است.

به عبارتی دیگر جبل علی بار را تحویل می‌گیرد و از آنجا با تفکیک یا تغییر وسیله نقلیه حمل و نقل، محموله را به بحرین ارسال می کند. از تراشیپ کالا زمانی استفاده می شود که به دلایل مختلف امکان ارسال مستقیم کالا به مقصد وجود نداشته باشد.

برای دریافت بهترین نرخ حمل دریایی به بحرین با ما تماس بگیرید. 

بحرین در سال 2022 چه کالاهایی را صادرات یا واردات کرد؟

عمده ترین صادرات بحرین نفت پالایش شده (4.28 میلیارد دلار)، آلومینیوم خام (3.13 میلیارد دلار)، سنگ آهن (1.13 میلیارد دلار)، و سیم آلومینیوم (418 میلیون دلار) است که بیشتر به امارات متحده عربی صادر می شود. پس از آن مقاصد اصلی صادراتی بحرین عبارتند از عربستان سعودی، ایالات متحده، ژاپن و هند 

ارسال بار به بحرین (منامه) | نکات مهم جهت صادرات به بحرین 2023
منبع oec

عمده واردات بحرین سنگ آهن (2.23 میلیارد دلار)، جواهرات (702 میلیون دلار)، اتومبیل (597 میلیون دلار)، کشتی های ویژه (496 میلیون دلار) و نفت پالایش شده (466 میلیون دلار) و موادغذایی است که بیشتر از امارات متحده عربی وارد می شود و پس از آن عربستان سعودی، برزیل، چین و هند بزرگترین شرکای تجاری بحرین برای واردات از آن ها می باشد.

برای صادرات به بحرین آماده اید؟

مالیات

بحرین دارای یکی از لیبرال ترین رژیم های مالیاتی در خلیج فارس است که برخی از پایین ترین نرخ های مالیات شرکت ها و اشخاص را دارد. مالیات غیرمستقیم بسیار کمی وجود دارد و مالیات بر درآمد شخصی، مالیات بر ثروت بر عایدی سرمایه، مالیات تکلیفی (مالیات بر درآمد کسر شده در منبع) وجود دارد.

برچسب زدن

تمام برچسب ها و بسته بندی ها باید به زبان عربی یا به دو زبان عربی و انگلیسی باشد. برچسب ها به هر شکلی که بخواهید پذیرفته نمی شوند. می توانید الزامات محصولات خاص را با وزارت صنعت و تجارت بررسی کنید.

محدودیت ها

برای صادرات کالا به بحرین به منظور فروش یا مصرف، شرکت های بحرینی باید مجوز عمومی را از اداره امور گمرکی وزارت کشور دریافت کنند.

کالاهای تولید شده در اسرائیل را نمی توان به بحرین وارد کرد.

کلیه محصولات جهت ترخیص در گمرک نیاز به گواهی مبدا دارد.

چالش های تجاری

کسب‌وکارهای که در بحرین فعالیت می‌کنند ممکن است با چالش‌هایی در زمینه تاخیر در پرداخت و بوروکراسی دولتی، به‌ویژه هنگام دریافت مجوز مواجه شوند. همچنین باید بدانید که سهمیه هایی برای استخدام اتباع بحرینی وجود دارد و اسناد دولتی به زبان عربی است.

فرهنگ کسب و کار

انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود. اگرچه مکاتبات مکتوب به زبان انگلیسی معمول است، عربی اغلب در داخل سازمان های دولتی ترجیح داده می شود.

بحرین یکی از لیبرال ترین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است و با همه ادیان مدارا می کند. اسلام جزو فرهنگ ملی شده است و باید به آن احترام گذاشت.

هفته کاری یکشنبه تا پنجشنبه است.

بحرین به دلیل نزدیکی به عربستان سعودی، موقعیت مناسبی برای ورود به آن بازار دارد. قلب تجاری استان شرقی عربستان سعودی از طریق مسیر شاه فهد در فاصله یک ساعتی از بحرین قرار دارد.

 ارسال بار به بحرین ارسال بار به بحرین ارسال بار به بحرین ارسال بار به بحرین
4.6/5 - (8 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.