آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

آینده مشاغل در عمان | تکنولوژی 2024

آینده مشاغل در عمان | تکنولوژی 2024

آینده مشاغل در عمان

اقتصاددانان و کارشناسان فناوری می گویند که جوانان در عمان آماده هستند تا مشاغل آینده را به عهده بگیرند

وزارت آموزش عالی با استناد به گزارش‌های بین‌المللی که پیش‌بینی‌هایی از چگونگی تأثیرگذاری اقتصاد دیجیتال بر زندگی را نشان می‌دهد، گفت که مشاغل در آینده ی نزدیک حداقل 10 بخش را شامل خواهند شد.

خلفان التوقی، یک اقتصاددان در این کشور، گفت: « عمان برای آنچه در پیش است آماده است.

«برنامه های مهمی وجود دارد که برخی از آن ها هم اکنون در حال اجرا هستند و برخی دیگر باید روی آنها کار شود. نیاز به همکاری برای بازنگری برنامه‌های فعلی برای غنی‌سازی اهداف کاری که باید انجام دهند، وجود دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از فناوری و انقلاب صنعتی چهارم می‌شود، اقداماتی باید انجام شود”

وی توضیح داد: «باید ابتکارات و موافقت نامه هایی با کشورهای دیگر در زمینه همکاری مشترک امضا شود و در عین حال محتوای برنامه های درسی مدارس غنی شود». این توسعه نباید متوقف شود، بلکه باید تکثیر شود و در ذهن نسل های جوان ما بماند، زیرا آنها آینده ما هستند، چه در داخل و چه در خارج از عمان. 

این وزارتخانه در گزارش ماهنامه Scientific Insights گفت: افراد متخصصی که می توانند در زمینه برنامه نویسی، امنیت اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها، انرژی های جایگزین، حقوق بین الملل، چاپ سه بعدی، آموزش از راه دور، بازاریابی، مشاوره شخصی و برنامه ریزی مالی مشغول به کار شوند، در آینده ارزشمند خواهند بود.

دکتر زهرا الرواحی، مدیر عامل آکادمی هوش مصنوعی گفت: چندین عامل اجتماعی، اقتصادی و فناوری وجود دارد که در کوتاه مدت به تغییر آینده مشاغل در کشور کمک می کند و اهمیت هر یک از این عوامل با توجه به درجات مختلفی از تأثیر آن ها مشخص شده است. وی افزود 44 درصد تغییرات به دلیل تغییر محیط کار، 23 درصد به افزایش طبقه متوسط در اقتصادهای نوظهور، 23 درصد به دلیل تغییرات اقلیمی و کمبود منابع طبیعی و 21 درصد به دلیل تغییرات ژئوپلیتیکی است.

او گفت: «کیفیت یک شغل معمولی سریعتر از آنچه ما انتظار داریم تغییر می کند یا ناپدید می شود و این نقش ها به طور کلی محو خواهند شد. با تأمل در ده سال گذشته و مشاهده تغییر کیفی در روش کار، متوجه می شویم که این تحول تدریجی بوده است، اما تغییر مشاغل آینده سریعتر خواهد بود. وی افزود: «این موضوع در مواجهه با نسل کنونی مشهود است که فرآیندهای فکری آن‌ها به دلیل مواجهه با پیشرفت‌های فنی مختلف کاملاً متفاوت شده است.”

در گذشته، مردم آرزو داشتند که به عنوان یک مهندس، خلبان یا پزشک استخدام شوند، اما اکنون این آرزوها با یوتیوبر یا وبلاگ نویس جایگزین شده است. الرواحی گفت که آینده انسان ها با دنیایی که امروز می شناسیم بسیار متفاوت خواهد بود و  تا سال 2025، 10 درصد از لباس هایی که مردم می پوشند به اینترنت اشیا متصل خواهند شد و این ربات عضو فعالی در زندگی به شمار خواهد رفت. 

انتظار می رود کبدهای ساخته شده از پرینترهای سه بعدی به بیمارانی که به آنها نیاز دارند پیوند داده شود. پلتفرم‌های دیجیتال شاهد ظهور مدل‌های جدید در تولید خواهد بود، زیرا آن ها سریع‌تر از همیشه مردم را به هم متصل می‌کنند: این امر فرصت‌های اقتصادی را برای میلیون‌ها نفر، صرف‌نظر از اینکه در کجا زندگی می‌کنند، فراهم می‌کند. 

 الرواحی گفت: «شرکت‌ها و سازمان‌ها باید نوآوری را تقویت کنند و رسیدگی به چنین موضوعاتی را اولویت اصلی خود قرار دهند». همانطور که در گزارش “آینده مشاغل” منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد مشخص شد، 85 درصد از مشاغل آینده امروز ناشناخته هستند. گروهی از عوامل اجتماعی، جمعیتی و اقتصادی در سال‌های آینده گرد هم می‌آیند تا بر بازار کار تأثیر بگذارند که منجر به رشد حرفه‌های جدید و از بین رفتن برخی مشاغل فعلی می‌شود.»  علاوه بر این، خالد الحریبی، نویسنده و کارآفرین عمانی، گفت که شرکت ها باید ارزش سرمایه گذاری در انتخاب، آموزش، استخدام، توسعه و حفظ تیم های ماهر از کارگران را در دنیای رقابتی امروز درک کنند.

وی گفت: «نسل‌کنونی قادر خواهد بود دانش را مبادله کنند تا زیرساختی برای اقتصاد مبتنی بر داده ها را طوری بوجود آورند که جامعه عمانی را قادر ‌سازد به مأموریت تاریخی خود برای افزودن ارزشی به جهان مانند گذشته ادامه دهد، مثلاً با اختراع. روش‌ها و ابزارهایی که آنها را قادر می‌سازد تا با طبیعت غنی عمان سازگار شوند”

آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان آینده مشاغل در عمان

 
Rate this post

2 نظر

  • درود بر شما فقط نحوه انتقال یک فناوری نوین در صنعت بلاکچین به عمان به چه نحو می باشد لطفا راهنمایی بفرمایید با
    تشکر.

  • درود بر شما فقط نحوه انتقال یک فناوری نوین در صنعت بلاکچین به عمان به چه نحو می باشد لطفا راهنمایی بفرمایید با
    تشکر.09217309422

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.