آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

حمل بار فله به عمان | حمل کانتینری به عمان 0 تا 100

حمل بار فله به عمان | حمل کانتینری به عمان 0 تا 100

حمل بار فله به عمان | حمل کانتینری به عمان 0 تا 100

در این مقاله قصد داریم که به دو روش رایج حمل بار به کشور عمان از طریق دریا بپردازیم. این دو روش شامل حمل دریایی به صورت فله و حمل دریایی با استفاده از کانتینرهای بیست فوت و چهل فوت می باشد. شما میتوانید به کلیه مقالات حمل بار به عمان، شامل کرایه حمل، نکات مهم برای بوکینگ کانتینر، اشتباهات رایج و غیره در بخش مقالات همین سایت دسترسی داشته باشید.

شرکت رویال، با 12 سال سابقه حمل دریایی انواع کالا به عمان، آماده ارائه خدمات مربوط به حمل و نقل و انجام ترخیص کالا در بنادر ایران و کشور عمان با قیمت های رقابتی می باشد. جهت استعلام قیمت می توانید با اعلام مشخصات کالای خود به کارشناسان رویال از طریق شماره 09171199398 جزئیات مراحل کار و هزینه ها را جویا شوید.

در زیر اطلاعات مهم حمل بار فله و کانتینری به عمان را ارائه کرده ایم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

حمل بار فله به عمان | حمل کانتینری به عمان ارسال بار به عمان

حمل بار فله به عمان

در توضیح این عنوان ابتدا باید ببینیم که بار فله چیست و مناسب کدام نوع کالاها می شود. یکی از روش های عمده بارگیری کالا، بارگیری از طریق فله (Bulk) است. بار فله به دو گروه خشک و مایع تقسیم می شود. بار فله مایع مانند تولیدات و مشتغات نفتی همانند: نفت، سفید، گازوئیل، بنزین و بار فله خشک مانند مصالح ساختمانی و مواد معدنی از جمله  سنگ، کلوخ، شن، ماسه، سیمان، پودر آلومینیوم و … غلات و مواد دانه ای مانند برنج، جو، گندم، شکر، سویا و …. جابجایی این نوع بارها از طریق لندیکرافت و یا کشتی های فله بر صورت می گیرد.

در حمل بار فله به عمان، کالاها از بندرعباس یا جاسک بارگیری می شود و به سمت بنادر السویق و شناص ارسال می گردد. مدت زمان حمل بار دریایی به عمان به صورت فله نسبت به روش کانتینری کوتاه تر است. با این حال این مورد بستگی به زمان حرکت کشتی نیز دارد.

بسته بندی مناسب و پوشش بیمه ای کامل از ملزومات حمل بار فله به عمان است. برای این کار بهتر است قبل از اقدام به ارسال با کارشناسان در این حوزه مشورت بگیرید. حدود هزینه حمل بار فله به عمان با فرض اینکه بسته بندی شما به صورت پالت باشد به ازاء هر تن حدود 35 دلار در نظر بگیرید.

حمل کانتینری به عمان

کانتینر جعبه فلزی بزرگی است که برای حمل بسیاری از کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد کانتینر در همه جا استاندارد است و از آنجا که مقاومت بالایی در مقابل آب و رطوبت دارد، در حمل و نقل دریایی بسیار رایج می باشد. کانتینر ها بصورت دریایی و با کشتی های غول پیکر به سایر نقاط جهان ارسال میشود . در بسیاری از موراد به دلیل قابلیت پلمپ ، صاحبین بار و تجار برای حمل و نقل داخلی نیز ترجیح به بارگیری محموله خود داخل کانتینر دارند .

در حمل بار کانتینری به عمان که عمولا از بندرعباس به بندر صحار عمان صورت می گیرد امکان پلمپ کانتینر حتی در گمرکات خارج از بندرعباس نیز وجود دارد. این روش مناسب کالاهایی است که نباید در طول مسیر تا رسیدن به انبار عمان تخلیه شوند.

اصطلاحات رایج در حمل و نقل با کانتینر

FCl: اصطلاح کانتینر اف سی ال، زمانی به کار گرفته می‌شود که کانتینر توسط کالای یک فرستنده پر شده باشد. مهم نیست که فرستنده تمام کانتینر را پر کرده باشد یا نیمی از آن خالی باشد بلکه FCL به این مفهوم است که کانتینر فقط دربردارنده اقلام یک صادرکننده باشد.

LCL: اصطلاح کمتر از یک کانتینر پر زمانی به کار گرفته می‌شود که یک کانتینر بوسیله بار چند صاحب کالا تکمیل شود. معمولاً این شیوه از بارگیری توسط حمل‌کننده انجام می‌گیرد و زمانی رخ می‌دهد که بار چند صاحب کالا به اندازه پر شدن یک کانتینر نیست و حمل‌کننده به منظور استفاده بهینه از فضای کانتینر و کاهش هزینه های صاحبین کالا، اقلام چند نفر را در یک کانتینر جایگذاری می کند.

 

مزایای حمل دریایی بار به عمان

ارسال بار به عمان می تواند از طریق دریایی یا هوایی صورت پذیرد. حمل‌ونقل دریایی به دلیل مزایای زیادی که دارد، نسبت به حمل هوایی رایج تر است. از مهمترین مزایای حمل بار با کشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از معایب حمل دریایی بار به عمان نسبت به حمل هوایی نیز می توان به مدت زمان بیشتر رسیدن به مقصد اشاره کرد. با این حال برای ارسال کالاهای با ارزش نسبت به حجم آن نظیر زعفران توصیه می شود که از حمل و نقل هوایی استفاده شود.

4.9/5 - (20 امتیاز)

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.