آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

اَبَر پروژه نئوم

هرکسی رویای زندگی در یک شهر کاملا هوشمند، بدون هیچ‌گونه خودرو و آلودگی کربنی، با امکانات منحصر بفرد را دارد. اکنون با ابر پروژه نئوم این آرزو برای بسیاری افراد محقق شده است. 

دهم ژانویه ۲۰۲۲ میلادی بود که محمد بن سلمان، ولیعهد کشورعربستان سعودی، برنامه ساخت شهری عمودی با آلودگی صفر کربنی، به نام «لاین» در شمال غربی این کشور در قلب پروژه شهری نئوم را اعلام کرد؛ شهری که کاملا مانند اسمش، به صورت خطی باریک اما مرتفع، در منطقه کویری- کوهستانی نئوم عربستان سر برافراشته است.

اکنون با طی شدن بیش از هشت ماه از اعلام این پروژه، جزئيات بیشتری از شهر هوشمند و خارق العاده لاین در مدیا و فضای مجازی شنیده‌ می‌شود؛ شهری بدون کربن که خانه‌ها، ادارات، پارک‌های عمومی و مدارس آن به‌ صورت عمودی در ساختمانی با نمای آینه‌ای جای گرفته‌اند.  این شهر اولین پروژه بزرگ ساخت‌وساز در منطقه تجاری نئوم عربستان است که با هدف تعریفی دوباره از شهر‌های آینده و مقابله با چالش‌های زیست‌محیطی جهان، با بودجه ۳۱۹ میلیارد دلاری در نئوم عربستان ساخته می‌شود.

مفهوم نام نئوم 

نام NEOM از دو کلمه گرفته شده است. سه حرف اول که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد و رئیس هیئت مدیره شرکت نئوم پیش بینی شد ، از پیشوند یونان باستان neo – به معنای “جدید” آمده است. «م» اولین کلمه از «مستقبل» است که یک کلمه عربی به معنای «آینده» است. حرف M همچنین اولین حرف محمد بن سلمان ولیعهد است. حرف “ام” با کلمه “NEO” از زبان یونانی به معنای جدید ادغام شد تا نامی را تشکیل دهد که چراغ راه تغییر در جهان است. پس نام ” نئوم ” تشکیل شد و به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره به تصویب رسید. 

 

بازتاب واقعی یک چشم انداز 

 نام نئوم انعکاسی واقعی از چشم انداز آن و واقعیتی که به بیان هیئت مدیره پروژه – به خواست خدا – برای کمک به ساختن آینده ای امیدوارکننده برای نسل های آینده به دست خواهد آمد. از آن لحظه به بعد، چراغ‌های نئوم آسمان را درنوردیده‌اند و سپیده‌دمی درخشان، آینده‌ای نویدبخش و زندگی غنی را در سرزمینی که توسط انسان به‌خاطر تمام بشریت ساخته شده است، نوید می‌دهند.

 
ابر پروژه نئوم عربستان | درباره نئوم |neom

“اگر می‌خواهیم چالش‌های فردا را حل کنیم، باید امروز با آنها روبرو شویم، مهم نیست که چقدر دشوار به نظر می‌رسند. در نئوم، ما با گرد هم آوردن جامعه‌ای از باهوش‌ترین اذهان، به برخی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بشریت رسیدگی می‌کنیم. متعهد به تجسم مجدد آینده ای پایدار در 20 تا 30 سال آینده و ساختن آن در امروز هستیم. ما اکنون آینده را دوباره تعریف می کنیم نئوم برای تجارت باز است.”
نهمی النصر، مدیر اجرایی نئوم

مهم ترین ویژگی ابَر پروژه نئوم، ایجاد لاین سیتی در دل آن است. این شهر به صورت خطی و حدود صدو هفتاد کیلومتر طول دارد. یکی دیگر از نکاتی که عربستان با سرمایه گذاری کلان در پروژه لاین سیتی می خواهد به آن دست پیدا کند، جذب سرمایه گذاران و کسب و کار های خارجی می باشد چراکه باعث افزایش تولید ناخالص این کشور و همچنین بهبود روابط عربستان با کشور های جهان می شود. قبل از توضیحات بیشتر دریاره لاین سری به سوالات پرتکرار درباره نئوم بزنیم:

 

نئوم در حال حاضر در حال ساخت است و اولین بخش های آن در سال 2024 آنلاین خواهند شد. این پروژه مرحله به مرحله است، با OXAGON اولین ساکنان خود در سال 2024 و TROJENA به مکانی برای زندگی، کار و تعطیلات در سال 2026 تبدیل خواهد شد. تا سال 2030، حدود یک میلیون نفر در نئوم ساکن می شوند که این مقدار در سال 2045 به 9 میلیون نفر خواهد رسید.

بله، حدود 2400 کارمند در حال حاضر در نئوم زندگی و کار می کنند – تیم های این پروژه به سرعت در حال رشد هستند. تعدادی انجمن در نئوم ایجاد شده که برخی از بهترین و درخشان ترین استعدادهای جهان اکنون آنها را خانه می نامند. این پیشگامان پایه و اساس آینده جدیدی هستند که نئوم در حال ساختن آن است. نیروی کار بین المللی نئوم متنوع است و از بیش از 80 کشور تشکیل شده است.

نئوم در واقع برای تجارت، سرمایه گذاران و شرکای تجاری باز است. برای ارتباط با تیم‌ پروژه، نگاهی به مناطق و بخش‌ها دروب سایت NEOM.com بیندازید و سپس فرم «سرمایه‌گذاری» مربوطه را تکمیل کنید. اگر پاسپورت ایرانی دارید احتمالا با سخت گیری هایی مواجه خواهید شد.

طراحی و ساخت، آموزش، انرژی، سرگرمی و فرهنگ، خدمات مالی، غذا، سلامت و رفاه، تولید، رسانه، ورزش، فناوری و دیجیتال، گردشگری و آب. نئوم قبلاً تعدادی شرکت تابعه راه اندازی کرده است و این روند ادامه خواهد داشت.

نئوم یک شهر نیست. مکانی است که از چندین منطقه تشکیل خواهد شد – از جمله شهر خطی THE LINE، مرکز صنایع پیشرفته و پاک اوکساجون، مقصد کوهستانی تروجینا و استراحتگاه جزیره لوکس سنداله.

با توسعه دهندگان پیشگام، نئوم در حال اتخاذ و ایجاد پایداری، فناوری پیشرفته و یک مدل اقتصادی جدید است. این مکان دارای ساحل، صحرا و کوه است و مکان مناسبی برای کار، زندگی و رشد فرزندانتان می باشد.

درباره شهر مسکونی لاین

بدون جاده، ماشین یا گازهای گلخانه ای، 100٪ با انرژی های تجدید پذیر کار می کند. بر خلاف شهرهای سنتی، سلامت و رفاه مردم بر حمل و نقل و زیرساخت ها در اولویت خواهد بود. تنها 200 متر عرض، اما 170 کیلومتر طول و 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

لاین، نهایتاً 9 میلیون نفر را در خود جای خواهد داد و بر روی زمینی به وسعت فقط 34 کیلومتر مربع ساخته خواهد شد. این به معنای کاهش ردپای زیرساختی است. آب و هوای ایده آل در تمام طول سال تضمین می کند که ساکنان می توانند از طبیعت اطراف لذت ببرند. ساکنان همچنین به تمام امکانات در پنج دقیقه پیاده روی، علاوه بر قطار سریع السیر – با ترانزیت end to end، 20 دقیقه دسترسی خواهند داشت.

لاین با چالش‌های پیش روی بشر در زندگی شهری امروز مقابله خواهد کرد و راه‌های جایگزین زندگی را روشن میکند. با اینکه نمی‌توانیم بحران‌های زیست‌محیطی پیش روی شهرهای جهان را نادیده بگیریم، لاین در ارائه راه‌حل‌های جدید و تخیلی پیشرو اسن.لاین، تیمی از بهترین ها در معماری، مهندسی و ساخت و ساز را رهبری می کند تا ایده ساختن رو به بالا را به واقعیت تبدیل کند.

 

کیفیت زندگی در کلاس جهانی

جایی که بهترین ها و درخشان ترین ها زندگی می کنند. مکانی برای آزمایش‌های اجتماعی و اقتصادی بی‌نظیر – بدون آلودگی و حوادث ترافیکی – همراه با مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه در سطح جهانی، بنابراین مردم در اینجا، عمر طولانی‌تری خواهند داشت. مکانی برای نمونه سازی کسب و کارها که حول محور انسان ها ساخته شده است، نه فناوری. یک شهر شناختی که پیش بینی می کند و به آنچه نیاز داریم واکنش نشان می دهد، نه برعکس. زندگی در گرانش صفر به این معنی است که ردپای با تراکم بالاتر تجربه انسانی غنی‌تر و فرصت‌های تجاری جدید ایجاد می‌کند. 

راه حل زیست محیطی برای شهرنشینی محیط زیست ماشین صفر ما بخشی از یک سیستم حمل و نقل 100٪ پایدار است – با آلودگی صفر و زمان انتظار صفر. کاهش رفت و آمد باعث ایجاد زمان بیشتری برای اوقات فراغت می شود. عدم پرداخت هزینه هایی مانند بیمه خودرو، سوخت و پارکینگ به معنای درآمد قابل تصرف بیشتر برای شهروندان خواهد بود.