آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

امور گمرکی و ترخیص

ترخیص کالا از گمرک، مهم ترین بخش از فرآیند تجارت

ترخیص کالا از گمرک مهم ترین فرآیند در زمینه صادرات واردات کالا به حساب می آید و همچنین این پروسه باتوجه به قوانین و مقررات سازمان های گمرکی کشورها، شرایط گوناگونی را شامل می شود.

 
اگر تاجرید و یا قصد تجارت دارید، ضروری است که با مراحل ترخیص کالا از گمرک آشنا باشید و شرایط و قوانین آن را به خوبی بشناسید، زیرا در صورت رخ دادن تنها یک اشتباه کوچک، این امکان وجود دارد که محموله شما در گمرکات رسوب کند، از بین برود، مرجوع شود و یا به عنوان کالای قاچاق توقیف گردد، در نتیجه خسارت های مالی و اعتباری زیادی را برای شما به وجود می آورد.


باتوجه به اهمیت این موضوع، تسلط به امور گمرک و قوانین واردات یا صادرات برای هر شخصی در این حیطه امری مهم به شمار می رود، با این وجود، مشغله کاری یک صادر یا واردکننده ممکن است باعث شود که توجه به یک سری نکات نادیده انگاشته شده و باعث خسارت گردد، لذا بهتر است این افراد برای انجام کلیه مراحل ترخیص محوله خود از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه کمک و راهنمایی بگیرند.
آشنایی صد در صدی به مراحل ترخیص کالا از گمرک موجب می شود که فرآیند جا به جایی کالاها در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

استعلام امور گمرکی و ترخیص کالا

کلیه امور گمرک کالای شما جهت صادرات و یا واردات و ثبت سفارش انواع کالا توسط شرکت بازرگانی رویال صورت می پذیرد. برای اطلاع از هزینه ها، پکینگ لیست و اینویس کالای خود را برای ما ارسال فرمایید و با کارشناسان رویال تماس بگیرید.

به طور کلی مراحل ترخیص کالا از گمرک را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

امور گمرکی و ترخیص | کارت بازرگانی | ثبت سفارش | شرکت بازرگانی

شرایط لازم و نکات کلیدی در خصوص ترخیص کالا از گمرک

رعایت یک سری مراحل از پیش تعیین شده برای انجام امور گمرکی و ترخیص کالا از گمرک لازم و ضروری است. بله دقیقا منظورمان داشتن مجوزهای اجباری برای ترخیص برخی کالاها می باشد. در واقع شما علاوه بر تهیه ی اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک برای حمل و انتقال کالاهای وارداتی خود، به یک سری مجوزها نیز نیاز دارید تا ثابت کند تمام انتقالات تجاری شما به شکل قانونی در حال انجام بوده و دارای تاییدیه سازمان های ذیربط می باشد.

 

یکی از بدیهی ترین این مجوزات، کارت حق العمل کاری و کارت بازرگانی است که توسط سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری اتاق های بازرگانی صادر می شود. این کارت در واقع نشان می دهد تمام نقل و انتقالات تجاری شما مورد تایید سازمان های نظارتی کشور می باشد و فعالیت شما قانونی است.

از دیگر نکات اساسی که لازم است در رابطه با ترخیص کالاهای خود به آن دقت کنید، تعیین ارزش کالاهای ترخیص شده می باشد. تعیین ارزش کالاها در مرزهای کشورهای مختلف با قیمت های متفاوتی تعیین می شود و لذا لازم است که یک ترخیص کار گمرک یا یک تاجر با تجربه پیش از انجام فرآیند ترخیص به این موضوع مهم توجه نموده و ارزش کالاهای ترخیصی را بررسی نماید. معمولا ارزش کلی کالاهای صادراتی و وارداتی به صورت هفتگی در سامانه epl قرار می گیرد.

دانش و تجربه در گمرک

آشنا به قوانین

سریع ترین زمان ممکن

تحویل در محل

قبل از واردات هر گروه کالایی خاص با ترخیصکار مشورت کنید

همانطور که می دانید، هر کانتینر وارداتی یا صادراتی دارای فیری تایم مشخصی می باشد که قبل از بوکینگ مورد تایید شیپر در بارنامه قرار می گیرد. پس از اگر کالای شما به هردلیلی امکان ترخیص نداشته باشد و یا این عملیات به دلیل عدم تسلط شما و یا ترخیصکار به قوانین با گذشت زمانی بیشتر از فیری تایم صورت پذیرد، شما مشمول جرایم فیری تایم خواهید شد. به علاوه اگر در ارائه مدارک به گمرک دچار اشکال باشید ممکن است کالای شما به کشور مبدا مرجوع شود، پس حتما برای امورگمرکی و آزادسازی کانتینرهای خود نیاز به یک ترخیصکار متبحر دارید.

برای استعلام هزینه ها و اطلاع از مجوزات احتمالی درباره ترخیص کالا از گمرکات کشور، لطفا پکینگ لیست و اینویس خود را به ایمیل info@rowyal.com ارسال کنید.