آدرس:

ستارخان، ضلع غربی پل، پلاک455

تلفن تماس:

09171199398

ایمیل:

info@Rowyal.com

تجارت در عربستان در سال 2024

به گزارش OEC، در سال 2020، عربستان سعودی رتبه 20 اقتصاد جهان از نظر تولید ناخالص داخلی (دلار فعلی آمریکا)، شماره 30 در کل صادرات، شماره 30 در کل واردات و اقتصاد شماره 53 از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه را بدست آورد.

در اینجا بهترین انتخاب های ما برای فرصت های تجاری در عربستان سعودی در سال 2023 آمده است. عربستان سعودی در حال ایجاد فرصت های تجاری برای شرکت های خارجی است و به سرعت به یک مرکز سرمایه گذاری تبدیل می شود. چشم انداز 2030 این کشور، یک نقشه راه برای ساختن آینده ای پایدار و شکوفا، تنوع بخشیدن به اقتصاد و تقویت بخش خصوصی نشان می دهد. عربستان راهبردهای مختلفی را برای تسریع هدف خود برای اقتصاد متنوع معرفی و اجرا کرده است. 

 صندوق سرمایه گذاری عمومی پادشاهی به طور کامل از مشاغل حمایت می کند و از سرمایه گذاری های خارجی حمایت می کند. چشم انداز کارآفرینی عربستان و فرصت های سرمایه گذاری خطرپذیر قانع کننده آن را به مقصدی انتخابی برای کسب و کارها تبدیل کرده است. دولت عربستان سعودی سیاست های پیشگیرانه ای را برای حمایت از بخش خصوصی اجرا کرده است. این مطلب را کامل بخوانید تا بدانید چه کسب و کارهایی در عربستان به بهترین گزینه‌ها در سال 2024 تبدیل شده است؟ علاوه بر آن شما میتوانید پی دی اف زیر که یک فایل مفید از تجارت در کشور عربستان است، با کلیک روی عنوان آن دریافت کنید: گزارش بانک جهانی از کسب و کار در عربستان 

کسب و کار مواد غذایی و نوشیدنی ها در عربستان

بخش مواد غذایی عربستان سعودی بزرگترین و جذاب ترین بازار در خاورمیانه است. بخش غذا و نوشیدنی به یک جاذبه مهم برای سرمایه‌گذاران در این کشور تبدیل شده است زیرا کافه‌های مدرن، کامیون‌های مواد غذایی به روز، رستوران‌های لوکس و فست‌فودهای زنجیره‌ای در سراسر این کشور باز می‌شوند. عربستان به رشد سالانه 4.78 درصد امیدوار است زیرا بخش غذا بازاری به سرعت در حال رشد است. (CAGR 2022-2027). 

نستله، بزرگترین شرکت غذا و نوشیدنی جهان، با برنامه سرمایه گذاری هفت میلیارد ریال عربستان وارد بازار عربستان شده است. یکی از اهداف آن ایجاد یک مرکز رشد کسب و کار برای شرکت های کوچک و متوسط و استارت آپ ها است. تا دسامبر 2022، حجم سرمایه گذاری در صنایع غذایی عربستان سعودی بیش از 94 میلیارد ریال است. نرخ سرمایه گذاری در بخش مواد غذایی برای دستیابی به امنیت غذایی و رفع نیازهای جمعیت 36 میلیونی به طور مداوم در حال افزایش است. 

کارخانه های نان، انواع پای و کیک برترین کارخانه های تولید مواد غذایی در این کشور هستند.

تجارت در عربستان

کسب و کار بازی و ورزش های الکترونیکی در عربستان

بازار بازی عربستان سعودی بازار مسلط در منطقه و نوزدهمین بازار مهم در جهان است. تخمین زده می شود که صنعت بازی عربستان تا سال 2030 بیش از سه برابر رشد کند. ورزش های الکترونیکی این رشد را رهبری خواهد کرد زیرا حدود 29 درصد از جمعیت عربستان سعودی که حدود 36 میلیون نفر تخمین زده می شود، به ورزش های الکترونیکی علاقه مند هستند. 

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در سال 2022 بیش از 3 میلیارد دلار برای توسعه بخش بازی سرمایه گذاری کرده است. بازار بازی عربستان سعودی در سال 2021 به 1 میلیارد دلار رسید و انتظار می‌رود تا سال 2030 به 6.8 میلیارد دلار برسد. بزرگترین بخش آن بازی‌های موبایلی با حجم 957.50 میلیون دلار در سال 2022 است. این کشور استراتژی ملی بازی‌ها و ورزش های الکترونیکی را راه‌اندازی و یک سرمایه‌گذاری جامع را ترسیم کرد. برنامه ای برای این صنعت، با هدف نهایی تبدیل کشور به یک مرکز بازی جهانی تا سال 2030 در دست اجراست. عربستان سعودی میزبان بازی های ورزشی جهانی در سال 2023 می باشد.

تجارت در عربستان در سال 2023 ​| بازار عربستان

کسب و کار سفر و گردشگری در عربستان

هدف این کشور جذب 100 میلیون بازدیدکننده و تضمین سهم بخش گردشگری 10 درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال 2030 است. دولت با معرفی ویزای الکترونیکی برای شهروندان 49 کشور واجد شرایط، ابتکار قابل ستایشی را انجام داده است. عربستان در حال توسعه چندین پروژه گردشگری از جمله نئوم، دریای سرخ و قیدیا است. با قانون جدید گردشگری در سال 2022، دولت توسعه این بخش را سرعت بخشیده و سرمایه‌گذاری‌های جهانی را جذب کرده است. 

هدف قانون گردشگری افزایش سهم اقتصادی بخش گردشگری از 3 درصد از تولید ناخالص داخلی به 10 درصد تا سال 2030 است. این کشور مشتاقانه منتظر میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ در سال های آینده است و انتظار افزایش گردشگری ورزشی را دارد.

کسب و کار مراقبت های بهداشتی در عربستان

عربستان برنامه تحول بخش سلامت را در سال 2022 راه اندازی کرد. هدف این برنامه ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی فراگیر به 88 درصد از جمعیت تا سال 2025 است. مشارکت بخش خصوصی تا سال 2030 از 40 درصد به 65 درصد افزایش خواهد یافت. بازار دارویی عربستان سعودی بزرگترین بازار دارویی خاورمیانه است و تخمین زده می شود در سال 2026 به 11 میلیارد دلار برسد. 

انتظار می رود جمعیت عربستان سعودی تا سال 2030 تقریباً از 36 میلیون به 40 میلیون نفر افزایش یابد. دولت با برگزاری کنفرانس خوشه سلامت شرق در مارس 2023 و نمایشگاه جهانی بهداشت در این کشور، تمرکز خود را بر بخش مراقبت های بهداشتی نشان می دهد. اکتبر 2023. سرمایه گذاران خارجی فرصت های زیادی در مراقبت های بهداشتی عربستان دارند.

 
تجارت در عربستان در سال 2023 ​| بازار عربستان

کسب و کار ورزش در عربستان

صنعت ورزش در عربستان سعودی با سرعت زیادی در حال رشد است زیرا دولت در حال سرمایه گذاری انبوهی در این زمینه می باشد. شهرهای ورزشی و باشگاه‌های ورزشی محلی در تمام شهرها واقع شده‌اند. صنعت رویدادهای ورزشی عربستان سعودی تا سال 2024 دارای ارزش بازار 3.3 میلیارد دلاری خواهد بود. 

شهروندان سعودی علاقه شدیدی به رویدادهای ورزشی دارند. به همین دلیل است که کشور ورزش های محبوب تماشاگران را توسعه می دهد. عربستان میزبان رویدادهای ورزشی مختلف بوده است. این کشور به میزبانی جام ملت های آسیای زنان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در سال 2026، جام جهانی فوتبال در سال 2030 و بازی های آسیایی زمستانی در سال 2029 چشم دوخته است. 

عربستان سعودی با میزبانی رویدادهای ورزشی تأثیر اقتصادی مستقیمی را دریافت خواهد کرد: درآمد از تماشاگران مانند بلیط، غذا و نوشیدنی. ، اسکان، هزینه های ورزشکاران و حمایت های مالی. 

بخش خصوصی می تواند از سازماندهی رویدادهای ورزشی، فراهم کردن زیرساخت های ورزشی و اداره آژانس های بازاریابی ورزشی یا مدیریت رویدادها بهره مند شود. تجارت در عربستان تجارت در عربستان تجارت در عربستان